mandag den 19. marts 2007

Masser af Argento

Som tidligere nævnt har jeg købt alle de Dario Argento-film, On Air Video har udgivet, og i aftes så jeg den første af dem, hans fremragende debut L'UCCELLO DALLE PIUME DI CRISTALLO (aka THE BIRD WITH THE CRYSTAL PLUMAGE). Jeg overvejede derfor at genlæse Maitland McDonaghs Argento-bog BROKEN MIRRORS, BROKEN MINDS, som jeg ikke har kigget i i mange år. Efter at have skimmet kapitlet om THE BIRD WITH THE CRYSTAL PLUMAGE kunne jeg se, at McDonagh går akademisk til opgaven, og derfor også afslører filmenes slutninger. Så den bog kommer lige til at vente lidt.

2 kommentarer:

  1. Da bogen udkom boede jeg i Melbourne og forsøgte forgæves at få den lokale tegneserie/videobutik til at bestille den hjem. Ekspedienten havde selv et ex og fortalte mig afskrækkende, at den var meget svær at læse pga. det akademiske sprog. Og han talte endda engelsk som modersmål. Jeg må med skam indrømme, at jeg aldrig har fået den læst. Er den så svær?

    SvarSlet
  2. OBS. Jeg har flyttet din kommentar fra et andet indlæg, da den formentlig hører til her.

    Det er en bog baseret på en "master thesis", så den er præget af en akademisk skrivestil. Men så svær er den faktisk ikke og den er proppet med faktuelle oplysninger, hvilket gør den temmelig interessant. Hvor god hun så er til at analysere Argento vil jeg overlade til eksperterne at vurdere. Siden er der jo kommet flere Argento-bøger, men disse har jeg ikke købt endnu.

    SvarSlet