onsdag den 23. maj 2007

Dårlig Dario

I min private Dario Argento-kavalkade har jeg genset to af hans værste film, nemlig LA SINDROME DI STENDHAL og IL FANTASMA DELL'OPERA. Begge har datteren Asia Argento i hovedrollen, hvilket trækker ned i den samlede bedømmelse. Ikke at hun nødvendigvis er en dårlig skuespiller, men hun er meget teatralsk på en stumfilms-agtigt måde, og man sidder og bliver irriteret på hende. Det er værst i LA SINDROME DI STENDHAL, hvor hun spiller en særdeles usympatisk person, en kriminalbetjent besat af en sag om at fange en brutal voldtægtsmand og seriemorder. Desværre er filmen alt for lang og man regner hurtigt plottet ud.

IL FANTASMA DELL'OPERA er det rene nonsens, en karrikeret splatter-version af Gaston Lerouxs klassiske historie. Julian Sands spiller Fantomet, en person, der skulle være opfostret af rotter! Hæslige film, men nu er jeg kommet igennem dem. Den fremragende musik af Ennio Morricone i de to film skal dog lige bemærkes. De næste indslag i min Argento-kavalkade har heldigvis en hel anden kvalitet: I den kommende tid vil jeg kaste mig over PROFONDO ROSSO, SUSPIRIA og INFERNO.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar