fredag den 4. maj 2007

Løst og fast

Jeg har set et par film på det seneste, der lige skal have en hurtig kommentar. OPEN WATER af Chris Kentis er en solid lille sag om et ægtepar, der efter en dykkertur efterlades på åbent hav som følge af en banal fejl. Nu må de forsøge at overleve, imens hajerne omkring blive stadig mere nysgerrige. Filmen er skudt på digital video og er lavet for meget få penge. Alligevel er det en meget intens og spændende oplevelse, helt uden computer-effekter eller gummi-hajer. Den kan anbefales.

Til gengæld havde jeg det knap så godt med Duccio Tessaris L'UOMO SENZA MEMORIA (aka PUZZLE), den første giallo-udgivelse fra Another World Entertainment. Det er en småkedelig thriller med meget få horror-elementer. Vi får dog en fin og blodig finale med en motorsav. Ellers ikke det store sus. I går købte jeg Tim Burtons SLEEPY HOLLOW og så har jeg bestilt syv film i England og USA, som jeg glæder mig til at få. Og så skal jeg lige huske at henvise til det seneste nummer af FANGORIA (nr. 263), hvor man kan læse en fremragende artikel om Anders Rønnow-Klarlunds BESAT.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar