onsdag den 21. januar 2009

Trine Michelsens horror-roller

Nicolas Barbano har mindet mig om, at Trine Michelsen, der døde forleden, også var fra kendt fra horrorfilmens verden. I Italien, hvor hun hed 'Katrine Michelsen', blev det til roller i Marcello Avallones SPETTRI fra 1987 (sammen med bl.a. Donald Pleasence) og Lamberto Bavas LE FOTO DI GIOIA - også fra 1987. På kanten af genren havde hun også en lille rolle i Gordon Hesslers THE GIRL IN A SWING fra 1988. Jeg har ikke set nogle af disse film, og derfor faldt det mig ikke lige ind at skrive noget, da jeg læste om Trine Michelsens død.

2 kommentarer:

  1. For ti år siden havde jeg Trine på besøg i min lejlighed, hvor vi bl.a. så hendes dramatiske dødsscene i ”Le Foto di Gioia”, som Thomas Rostock havde skaffet på vhs. Hun havde ikke selv en kopi af filmen, og havde ikke set den i årevis. Hun havde medbragt en lille pakke speed, som hun til fælles afbenyttelse åbnede i mit køkken; det er vistnok den eneste gang i mit liv, jeg har prøvet speed, men det passede godt til Trine. Hun var en storsmilende humørbombe og i øvrigt meget stolt over sine silikonebryster, som hun insisterede på, at jeg følte på, hvorfor jeg i dag kan vidne om, at de trods mange fordomme var bløde og dejlige. I går var jeg til hendes begravelse, og sagde farvel med en buket røde roser. Meget trist.

    SvarSlet
  2. Mange tak for den fine historie.

    SvarSlet