onsdag den 18. marts 2009

Hvor mange gysere ser du om måneden?

Jeg har haft en afstemning kørende om hvor mange gyserfilm, man i gennemsnit ser om månenden. Resultatet er ganske interessant. 100 læsere svarede og det fordelte sig således:

Ingen: 25 svar (25 pct.)
1 film: 16 svar (16 pct.)
2-4 film: 22 svar (22 pct.)
5-10 film: 16 svar (16 pct.)
11-15 film: 8 svar (8 pct.)
16-20 film: 2 svar (2 pct.)
21-25 film: 1 svar (1 pct.)
Mere end 25 film: 10 svar (10 pct.)

Det er tankevækkende, at en fjerdedel svarer, at de slet ikke ser gysere. Måske er de faldet over denne blog ved en tilfældighed eller måske er de bare nysgerrige. En anden forklaring kunne være de mange TWILIGHT-fans, der kigger forbi, og som slet ikke oplever lige præcis det fænomen som en del af horror-genren (tro mig, det er det). I den anden ende har vi hele 10 pct., der når at høvle mere end 25 gysere om måneden. Det er meget imponerende (selv ligger jeg omkring en 15 stykker for tiden).

2 kommentarer:

  1. Et besynderligt resultat. 63% af de gyserblogs-læsere der har stemt, ser mindre end 5 gyserfilm pr. måned. Kan der mon være tale om spøgefugle eller nisser? Eller er det virkelig Twilight-fans?! Twilight, der jo intet har med horror at gøre.

    SvarSlet
  2. Man kan vende den om og sige, at der så er 37 pct. af læserne, der ser fem eller flere gysere om måneden. Jeg tror, at pænt mange ser så meget andet, f.eks. i beslægtede genrer som fantasy og science fiction. Reelt er der nok ikke så mange, der har horror som deres primære interesse.

    Mht. TWILIGHT kan vi diskutere fra nu og til dommedag om det er horror eller ej. Efter min mening er det også horror.

    Nu er disse blog-afstemninger selvfølgelig lidt tilfældige, så jeg tror ikke, at der er spøgefugle eller nisser involveret.

    SvarSlet