onsdag den 22. juli 2009

Ny udgave af HAPPY BIRTHDAY TO ME udkommer på dvd til oktober

Det er ikke så mange uger siden, jeg købte HAPPY BIRTHDAY TO ME, en canadisk slasher fra 1981 af J. Lee Thompson. Den har jeg ikke set før, så den glæder jeg mig til at få en tur gennem dvd-afspilleren. Det var den engelske dvd, jeg hentede hjem. Den har danske undertekster, men er åbenbart aldrig blevet distribueret herhjemme med et dansk cover. Da filmen oprindeligt kom på dvd, havde filmselskabet Columbia erstattet den oprindelige musik af Bo Harwood og Lance Rubin.

Det har jeg ikke lige kunnet finde en officiel forklaring på, men en af teorierne har været, at man er kommet til at bruge et tidligt klip af filmen, da man lavede dvd-udgaven. Alt det er knap så vigtigt nu, for nu kommer HAPPY BIRTHDAY TO ME den 13. oktober fra amerikanske Anchor Bay Entertainment - denne gang med det originale score. Om dvd-version så også vil være uklippet er endnu uvist, men coveret er i det mindste lidt mere cool end det kedelige sorte engelske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar