lørdag den 7. november 2009

Frem og tilbage i JENNIFER'S BODY...

...er lige langt. Det er ikke, fordi jeg skal blive ved med at skrive om denne film, men nu er coveret åbenbart ændret igen, altså tilbage til det, der først kom frem på nettet. Hmm... mærkeligt, at filmselskabet ikke fortæller det samme til alle netmedier på samme tid, men det må være en effektiv måde at lave reklame på. Se bare... nu skriver jeg om JENNIFER'S BODY igen! Anyway, coveret, der ligner biografplakaten er ude - det andet cover er inde. Og så ligger det fast, at hvis man vil have noget ekstramateriale ud over et kommentarlydspor, så skal man købe Blu-ray-udgaven!

4 kommentarer:

  1. Det er - naturligvis - en smagssag (og en ligegyldighed), men jeg synes, at det cover, der nu er blevet droppet, er langt mere "interessant" end det, der nu (igen!) er kommet ind i varmen.

    SvarSlet
  2. Lige en tilføjelse til mit første indlæg. Man kunne forledes til at tro, at det godtagne cover er valgt ud fra idéen om, at det kan lede tanken hen på "Twilight"-fænomenet, der jo er lidt af en sællert.

    Det er ikke så få dvd/BD-covers, der for tiden præges af fuldmåner med smukke piger!

    SvarSlet
  3. Det er nok meget smart af filmselskabet at lave et andet cover end plakaten, eftersom JENNIFER'S BODY gik sløjt i biograferne. "Hov, der står den film, vi ikke gad se i biffen. Den gider vi sgu heller ikke se på dvd".

    SvarSlet
  4. Det er klart, at der er et markedsføringsmæssigt element forbundet med valget af coverdesign. Du er helt klart inde på det rigtige, altså at man med dvd/BD-releasen forsøger at distancere sig til de dårlige salgstal, der konnoterer til filmen, da den gik i biografen. Derfor er det også bevidst, at man har valgt et coverdesign, der i den grad konnoterer til en film med bragende succes: nemlig "Twilight"!

    Jeg er da heller ikke et sekund i tvivl om, at "Jennifer's (smækre) krop" vil få langt mere succes på dvd/BD, end den fik i biografen. Jeg så den eksempelvis ikke selv i biografen, selvom jeg havde rig mulighed for det, da jeg var i USA på daværende tidspunkt. Men jeg skal helt sikkert have fat i Blu-ray-udgaven, når den får dansk release.

    SvarSlet