fredag den 18. december 2009

Et par nye DAYBREAKERS-plakater

Nu er markedsføringen af film et ganske særligt fænomen, hvor man ikke altid forstår, hvorfor PR- og marketingsfolkene gør det, de nu gør. Men sådan har det været i årtier, og det bliver nok ikke så meget anderledes - upåagtet introduktionen af et væld af nye platforme, hvor man kan reklamere for sine film. En af de gode gammeldags metoder er plakater, hvor jeg her viser et par stykker for den kommende vampyrfilm DAYBREAKERS. Til venstre ses den danske plakat, der signalerer cool tjubang. Den er meget flot, men det kunne lige så godt være en vilkårlig science fiction- eller actionfilm, der bliver reklameret for.

Til højre ses en ny amerikansk plakat, hvor man slet ikke er i tvivl om, at dette er en vampyrfilm. Nu kommer der efterhånden rigtig mange plakater til de fleste film, så det er ikke så underligt, at en del af dem sigter efter at tiltrække det brede publikum og ikke bare os hardcore-fans - men det er fedt, når filmselskaberne laver plakater, der virkelig sparker røv og siger horror!

5 kommentarer:

  1. Uh, den glæder jeg mig godt nok til at se. Jeg er virkelig glad for at følge din blog! Det er det pureste guf for en gyser-buff som mig :-)

    SvarSlet
  2. Mange tak for roserne. Ja, uanset plakaterne, så ser DAYBREAKERS ud som en film, der skal ses.

    SvarSlet
  3. glæder mig meget til denne film:)

    rigtig god blog du har. mange interessante facts og info:) dejligt med flere som elsker gys:)

    er du på facebook?

    SvarSlet
  4. Til Diamantpigen: Mange tak for de rosende ord. Skønt at det, man skriver, ikke er spild af tid.

    Nix, ingen Facebook til mig.

    SvarSlet
  5. Til dem der er på Facebook er der en Daybreakers fanpage her http://www.facebook.com/pages/Daybreakers-DK/214944128692

    SvarSlet