tirsdag den 9. februar 2010

Ny dvd slår plat på THE WOLFMAN

Her er endnu et herligt eksempel på, hvordan dvd-selskaber forsøger at slå plat på diverse storfilm. I England har firmaet Brightspark netop udgivet WOLFMAN. Coveret ligner en af de mange teaser-plakater for Universals THE WOLFMAN, hvilket jo er enormt smart af Brightspark. Så behøver de stort ikke selv at gøre reklame for deres film - og mange vil stå ude i butikkerne og tænke, at det var dog fantastisk hurtigt, at THE WOLFMAN kom på dvd. Bag titlen gemmer sig i virkeligheden en amerikansk produktion fra 2007, der hedder THE WRATH - og det skulle være noget rædselsfuldt bras.

4 kommentarer:

  1. Jeg troede faktisk ikke at man måtte lave noget - navnemæssigt og udseendesmæssigt - der ligger så tæt op af en anden udgivelse? Vildt...

    SvarSlet
  2. Det er meget normalt at markedsføre film, så de ligner noget, der allerede har fået succes. Jeg har tidligere nævnt to-tre film, der slår plat på PARANORMAL ACTIVITY.

    SvarSlet
  3. Søren har ret, det er helt normalt og i praksis bredt accepteret, for stort set alle gør det. Se i øvrigt denne notits om plagierende filmplakater til nyere danske film:

    http://www.ekkofilm.dk/?allowbreak=false&id=823

    SvarSlet
  4. Som grafiker må jeg nok sige... man lader sig inspirere af andet materiale, men en grafiker med respekt for sig selv, lader ikke med vilje noget ligne et andet produkt SÅ meget. Det er jo desideret uorginalt. Hrm!

    SvarSlet