mandag den 1. februar 2010

Projekt KING KONG går snart i gang

Jeg mangler bare at modtage en enkelt film med posten - så er jeg klar til at gå i gang med KING KONG-filmene fra en ende af. Anmeldelserne vil komme på drypvis i løbet af de kommende måneder. King Kong er jo et af genrens klassiske monstre, og selv om filmene balancerer på kanten af både fantasy- og adventure-genren, så vil de fleste af os nok opleve det som ganske skræmmende, hvis en 10-20 meter høj abe drog hærgende gennem byens gader.

Jeg vil ikke bruge tid på tegnefilmene med King Kong. Andre optrædener - som f.eks. under dæknavnet It i MAD MONSTER PARTY? - kommer heller ikke med i denne omgang. De syv film, jeg skal se, bliver:
  • KING KONG (1933)
  • THE SON OF KONG (1933)
  • KING KONG VS. GODZILLA (1962)
  • KING KONG ESCAPES (1967)
  • KING KONG (1976)
  • KING KONG LIVES (1986)
  • KING KONG (2005)
Flere af dem har jeg aldrig set før, så det bliver et spændende projekt. Jeg glæder mig.

1 kommentar:

  1. Det er sgu altid hyggeligt, når du laver disse temaer. Jeg ser allerede frem til store aber her på bloggen:-)

    SvarSlet