søndag den 21. marts 2010

Grumme gamle VHS-forsider

Der er noget ganske særligt ved gamle VHS-forsider. De stinker af dengang, man lige skulle ned i videobutikken for at se om de havde en ledig moviebox, så man kunne få en herlig aften med tre gyserfilm og en stor pose slik. Der findes folk, der dyrker disse gamle videobånd - og det skal være dem, man kunne leje, ikke dem, man kunne købe.

Exrentals kaldes de - båndene altså, ikke samlerne. De mest sjældne exrentals kan indbringe groteske priser på f.eks. eBay og man kan på diverse hjemmesider og fora læse begejstrede udbrud fra disse samlere, når de har fundet en stak videobånd ved et eller andet skummelt loppemarked langt ude på landet.
Nu er jeg selv mest til digital billedkvalitet, men det er godt nok nogle lækre forsider, man lavede i de glade VHS-dage. Man kan se en masse af dem på Hans-Jørn Reimers Facebook-side DEVAG, der står for Danish Ex-rental VHS Appreciation Group, hvor der er flere eksempler på forsider i alle genrer. Jeg har selvfølgelig lige valgt nogle fra gyserfilm.

2 kommentarer:

  1. Hej Søren
    Jeg er desværre blevet nød til at ændre Facebook-gruppen til en Facebook Fan page istedet... Grunden er at jeg ikke kunne uploade nye billeder til væggen uden der kom andre billeder med fra fotoalbummet på min egen profil... Undskyld ulejligheden!!!
    Her er adressen på Fan pagen: http://www.facebook.com/pages/Danish-Ex-rental-VHS-Appreciation-Group-DEVAG/106406262713995

    /D

    (http://www.diabolik.dk)

    SvarSlet
  2. Intet problem. Indlægget er nu rettet, så det linker til den nye fanside.

    SvarSlet