fredag den 13. august 2010

Verdens mest uhyggelige dato

I dag er det fredag den 13. - en dato, der kan få ellers fornuftige voksne mennesker til at blive hjemme og gemme sig under dynen. Nu behøver man ikke være overtroisk for at mærke en lille rislen ned ad nakken, når denne dato dukker op i kalenderen - det er selvfølgelig også en dag, der har særlig betydning for horror-fans.

Den 9. maj i år var det faktisk 30 år siden, at det første kapitel i FRIDAY THE 13TH-serien havde premiere i USA. Det er lidt sjovt at tænke på, at filmen begyndte sit liv med bare at være en titel. Det er så en særdeles stærk titel, hvilket kan ses på seriens levedygtighed. Og der er vel ikke mange skræk-fans, der ikke har set mindst en af filmene med Jason Voorhees - den nådesløse morder med ishockey-masken.

Det er selvfølgelig også den helt rigtige dato at vise denne fantastiske ting frem. Det er en Jason-mus, der blev sendt ud som PR-materiale i forbindelse med premieren på FRIDAY THE 13TH-remaket. Den har jeg fået af Caspar Vang, og jeg håber selvfølgelig, at den præger indlæggene på denne blog med en tilpas skræmmende mojo.

5 kommentarer:

  1. Søren, vær venlig at sende den mus til mig. På forhånd tak. :D

    SvarSlet
  2. Jeg har en "Videodrome"-touchpad, som kan klistres fast på maven.

    SvarSlet
  3. Vær venlig at sende mig din "Videodrome"-touchpad. På forhånd tak. LOL.

    SvarSlet
  4. Jack, du ved jo godt, at det ikke vil ske. Men jeg kan selvfølgelig overveje at betænke dig i mit testamente.

    SvarSlet
  5. Det kan da godt være, den er imponerende, men jeg har em musemåtte med bryster
    ... og de ser efterhånden gyselige ud!

    SvarSlet