onsdag den 15. december 2010

MAXIMUM OVERDRIVE-remake på vej

Det er mange år siden, jeg så MAXIMUM OVERDRIVE - den eneste Stephen King-film, der er instrueret af forfatteren selv. Men jeg husker det som en ganske rædselsvækkende oplevelse... på den dårlige måde, altså! Nu forlyder det, at Dino De Laurentiis Co. har planer om at lave et remake. Til det kan man kun sige, at filmen umuligt kan blive ringere end Kings version.

MAXIMUM OVERDRIVE fra 1986 er baseret på King-novellen "Trucks", og det er faktisk også titlen på den TV-film-version, der kom i år 2000. Den har jeg aldrig set, men det er lidt vildt, at der nu varmes op til endnu en filmatisering. Kilde: Bloody Disgusting

6 kommentarer:

  1. Den canadiske "Trucks" fra 2000 er om muligt endnu dårligere og langt mindre løssluppen, men den har til gengæld noget drama.

    SvarSlet
  2. Jeg har haft nogle af scenerne fra filmen til at ligge og spøge i mit hoved, siden jeg som ganske lille så den første gang og først her i sommers, da jeg fandt den i Blockbusters Byttebørs, genså jeg den - så selvom det var en meget, meget dårlig film, så jeg den med stor glæde.
    Én af filmens første scener med en colaautomat, der går amok på et baseballhold er fantastisk!

    SvarSlet
  3. Åbningsscenen med Stephen King selv ved hæveautomaten, er hylende morsom!
    Hæveautomaten skriver 'asshole' henover skærmen... King løfter solbrillerne, stirrer forundret på skærmen, drejer hovedet og kalder: "Honey! C'mon over here, Sugar-buns. This machine just called me an asshole!" :D

    Og soundtracket af AC/DC (valgt af King) må man selvfølgelig heller ikke glemme!

    SvarSlet
  4. Synes ellers den originale var særdeles underholdende! :D

    SvarSlet
  5. Bemærk også traileren, hvor en meget selvtilfreds Stephen King proklamerer, at han er den eneste, der kan instruere Stephen King-film!
    http://www.youtube.com/watch?v=lqz2rejJS6M

    SvarSlet
  6. Maximum overdrives første 15 minutter er fantastiske, resten er utrolig kedelig. Synes faktisk Trucks er udemærket, Den er mere spændende, men mangler blod og effekter. Historien har potentiale til en fremragende gyser, så jeg hilser en ny remake velkommen!

    SvarSlet