fredag den 19. august 2011

SUBSPECIES-filmene kommer i en ny box

SUBSPECIES-filmene fra Full Moon Entertainment har mange fans. Serien er ude i en dvd-box, men den slags er filmselskaberne altid friske på at kaste sig over igen - og tit til en lavere pris end før. Så fra den 18. oktober kan man i USA købe SUBSPECIES: THE COMPLETE CHRONICLES fra New Video Group til en vejledende pris på bare 30 dollar. Boxen indeholder SUBSPECIES, SUBSPECIES II: BLOODSTONE, SUBSPECIES III: BLOODLUST og SUBSPECIES IV: BLOODSTORM samt spin off-filmen VAMPIRE JOURNALS. Kilde: Dread Central

16 kommentarer:

  1. Kewl man - AWE burde også udgive sådan en boks... - og til dem der ikke måtte være bekendte med filmene, skal det lige nævnes, at det jo er en fremragende Anders Hove, man finder som den grumme Radu. Man kan desuden få en dukke med karakteren, cool.

    SvarSlet
  2. Stort kudos til Bjarke for at nævne Anders Hove!! (og fæle hug til Søren for ikke at gøre det! LOL).

    Jeg fatter simpelthen ikke, at danskerne stort set ignorerer danskere, der har gjort det lidt i udlandet. I den håndfuld filmografier over Anders Hoves film, som jeg har checket online, er hans SUBSPECIES-film ikke nævnt på een eneste af dem! Kig fx hos danskefilm.dk eller dansk Wiki.

    Og på Dansk Film Instituts side over ham, bliver dette horror-kapitel kort omtalt (afvist) som: "ikke kunstnerisk betydelig" og disse film er: "primitive B-filmchok hurtigt henvist til videobutikkernes hylder".

    Jeg synes, det er en yderst arrogant holdning fra mainstream-Danmarks side, og det ironiske er jo, at der vel næppe findes den amerikanske horrorfilm-fan, der IKKE kender Anders Hove for hans rolle som Radu. Jeg er overbevist om, at Hove er mere kendt for SUBSPECIES-filmene i USA (og blandt skrækfilm-fans generelt), end han er for sine *almindelige* film i Danmark.

    Blandt danske horrorfans er det iø ikke meget bedre. Hvor mange danske genreblade eller websites har fx lavet et interview med Anders Hove om hans amk gyserfilm?

    Det sørgelige er, at Anders Hoves medvirken i disse film jo ikke blot er et halvdårligt forsøg på en halvflad vampyr i en billig B-film som det er set så ofte før. Personligt synes jeg, at Hove giver den bedste Nosferatu-agtige vampyr siden Max Schreck. Jeg ville hellere gense SUBSPECIES-filmene fremfor nogle af hans danske film - men nuvel, nu ynder jeg jo også mest billigt B-filmschok. ^_^

    SvarSlet
  3. PS: den først film i serien er iø også lige kommet på blu-ray is USA. Den står på Amazon.com

    SvarSlet
  4. Hold da op... Nå, det er ikke af ond vilje, at jeg ikke nævnte Anders Hove i forbindelse med SUBSPECIES - det er så mange år siden, jeg så den første af dem og har ikke set de andre. Så jeg har ikke noget specielt forhold til Hoves præstation i denne serie - eller til hans arbejde i det hele taget. Men det kan jeg jo få, når jeg på et tidspunkt kaster mig over SUBSPECIES-filmene.

    Man kan sagtens rable alle mulige fakta af sig, men man skal også selv have et forhold til at skrive det, man gør. Det er f.eks. ikke et udtryk for snobberi, at den ekstremt flittige Kim Sønderholm meget sjældent nævnes her på bloggen - jeg ser af en eller anden grund bare ikke de film, han er med i.

    SvarSlet
  5. Anders Hove er også med i den fjollede "Critters 4", der dog som de andre "Critters"-film er en form for guilty pleasure...? ha ha ha

    SvarSlet
  6. Jeg kender slet ikke SUBSPECIES filmene, men er ellers altid glad når jeg ser Anders Hove på en rolleliste, han er sgu sej...

    SvarSlet
  7. Haha, Søren for søren da!!! Det var da ikke henvendt til dig!! Slet ikke. Men derimod til resten af dem, der skriver "udførligt" om Anders Hove. At jeg skrev "fæle hug" blev jo netop efterfulgt at et "LOL". Det var altså for sjov.

    SvarSlet
  8. Det havde jeg sådan set fattet... selv om man ikke pr. automatik ophæver alt med et LOL.

    SvarSlet
  9. @ Jack: haha - thanks man, men ja - det undrer altså også mig, at Hove er så overset for den rolle her i lille DK - hvilket bl.a. en udgivelse fra AWE måske kunne ændre (bare en smule) på :)

    SvarSlet
  10. Anders Hove har nok selv gjort, hvad han kunne, for at rollen som Radu ikke skulle blive kendt i Danmark. For ca. ti år siden så jeg ham i Las Vegas på en stor videomesse, hvor han stod på Full Moons stand. Jeg gik hen for at hilse, men da det gik op for ham, at jeg var fra Danmark, blev han bleg og begyndte at fremstamme undskyldninger: "Jeg laver kun det her for pengenes skyld!" Han opfattede det åbenbart som meget flovt at spille monster i vampyrfilm.

    SvarSlet
  11. Jeg laver kun det her for pengenes skyld!

    Ha, det sagde hun også i går.

    Spøg til side. I Morten Piils DANSKE FILMSKUESPILLERE, som Jack også citerer fra Det Danske Filminstituts hjemmeside, siger Hove: "Vi skal sgu være glade for, at det trods alt kun er en brøkdel af amerikanske film, som havner i danske biografer".

    ...så det er ikke nødvendigvis noget, han er stolt af at have lavet.

    SvarSlet
  12. Tjah, det kan man jo så ikke forstå (at han ikke er stolt af det)!

    @Nicolas, herligt at du mødte ham dengang og trist, at han åbenbart bare gjorde det for pengenes skyld. Hvis jeg havde været skuespiller, ville jeg da have set det som en fantastisk oplevelse!

    @Bjarke; Jeps, AWE burde udgive boksen og sælge den på, at Anders er med, haha.

    PS: Jeg har da i øvrigt Radu-dukken!
    xD xD xD

    SvarSlet
  13. Hej allesammen, Jeg hedder elliott og er søn af Anders hoves. Det er så fedt at se at Subspecies også er værdsat herhjemme! jeg er selv også stor fan af filmene. Jeg vil gerne sige at min far 100% er meget stolt af subspecies og især af Radu, Det er en af de sjoveste, sværeste og spændene roller han føler han har spillet. Min far er (ifølge mig) en meget kærlig og ydmyg person som måske ikke altid er god til at klappe sig selv på skulderen selvom han (ifølge mig) er brand dygtig. jeg tror at det er derfor at han er kommet til at tale ned om filmene (jantelov) istedet for at rose dem, og derved sig selv, selvom han er meget stolt og var rigtig glad for at være med i dem, Han har haft nogle fantastiske oplevelser med at lave filmene, og det er altid en fornøjelse at høre om fortælle historier fra subspecies. Da han i sin tid lavede filmene var det helt klart også for pengene, men mest fordi at det var et spændene projekt og en meget spændene og krævende rolle. og lønnen var ikke så stor da det jo var low budget film :). Han er også meget åben for at lave flere subspecies film hvis det nogensinde skulle blive aktuelt.
    Anders Hove er uden tvivl også fan er subspecies.
    tak for at i læste dette og tak for at i værdsætter hans rolle som Radu :). mvh elliott

    SvarSlet
  14. Hej Elliott. Mange tak for din fantastiske kommentar. Det er virkelig interessant at høre om. Herligt, at din far trods alt har nydt at lave filmene og er stolte af dem.

    SvarSlet
  15. Tak Søren, og i siger endelig bare til hvis i har nogle spørgsmål om filmene så sørger jeg for at Anders ser dem :) mvh. elliott

    SvarSlet
  16. Hej Elliott,
    Tusind tak for dit indlæg. Jeg er rigtig glad for at høre, at din far alligevel var glad for at lave de film! Og ja, du har nok ret i, at han måske omtalte dem negativt i den danske presse, fordi han var bange for, at de "rigtige" filmanmeldere ville rynke på næsen ad ham for at lave sådan noget "pop".

    SvarSlet