fredag den 7. oktober 2011

Grisen går grassat

Det vrimler ikke med dræber-grise i skrækfilmens verden. Man kommer selvfølgelig straks til at tænke på den australske RAZORBACK. Er man Clive Barker-fan, kender man novellen "Pig Blood Blues", der måske skal laves til en film. Muligvis er der andre eksempler.

Men her er i hvert fald endnu en dræbergris, nemlig i PIG HUNT - lavet af JASON X-instruktøren James Isaac. På dansk får den titlen WEEKEND HUNT, når den udkommer på dvd den 27. december fra Cinematic Vision. Filmen handler om en flok gutter fra storbyen, der skal på grisejagt ude på landet. Det går selvfølgelig helt galt.

8 kommentarer:

  1. Spændende, den skal klart ses!
    Det eneste andet eksempel på dræbergrise jeg kan komme i tanke om, er de trænede grise i filmen Hannibal (2001)

    SvarSlet
  2. Den koreanske Chaw (Chawu) fra 2009 har også et kæmpe dræber vildsvin i hovedrollen, ligesom den franske Prey (Proie) fra 2010 har menneskeædende vildsvin på "menuen".

    SvarSlet
  3. @ Anonyme Thor K.: Jeg tænkte også på HANNIBAL, men nævnte den ikke, fordi disse grise ikke går amok i naturen og bl.a. derfor er HANNIBAL ikke en dyregyser - den er som udgangspunkt en helt anden film.

    @CoolHandLuke: Fantastisk input. Jeg har i sin tid haft et lille indlæg, hvor jeg nævner den engelske udgivelse af CHAW/CHAWU, men filmen har jeg ikke fået set. Og den franske film kender jeg slet ikke.

    SvarSlet
  4. Der er også dræbergrise i "Daddy's Deadly Darling" aka "Pigs" (1972), "El carnaval de las bestias" (1980) og "Evilspeak" (1981).

    I den danske vampyrfilm "Tre piger og en gris" (1972) er det grisen, der er offeret.

    SvarSlet
  5. Det er en ok film men så heller ikke mere. Den franske Prey er tilgængæld helt elendig. Razorback, er den god den har jeg ikke set, kan se den er fra 1984

    SvarSlet
  6. Der er også de aggressive vildsvine-guder i Hayao Miyazakis mesterværk "Mononoke-hime" (1997), men dér vil mange nok mene, at vi er hoppet uden for horrorgenren, selvom den vrimler med uhyggelige væsner.

    SvarSlet
  7. Fra en Amonym til en anden.

    Hvis du kan få fat i Razorback, så skulle du tage og se den.....Så vidt jeg husker (vi er jo tilbage i 80erne), så var det en udmærket film :)

    SvarSlet