søndag den 1. januar 2012

Så tager vi fat på et nyt skræmmende år

Det er meget passende, at den første tekst i 2012 faktisk er indlæg nr. 3000 på denne blog. Så er der endnu mere grund til at kigge tilbage og reflektere over rigets tilstand.

KLIK, KLIK, KLIK
Besøgstallene har været meget flotte i år her på Skræk og Rædsel. Statistikken siger mere end 113.000 besøg og over 184.000 sidevisninger. Knap 5000 unikke besøg bliver det til på en måned. Tak til alle bloggens nye og gamle læsere for den enorme interesse! Herligt at horror-genren har så mange fans her i landet. Nu får bloggen besøg fra hele verden, hvilket nok mest er en tilfældighed, men der kommer nu også mange klik fra de nordiske lande - og så har Skræk og Rædsel haft 12 besøg fra Rumænien (hvor Transsylvanien jo ligger).
ÅRETS MEST OPSIGTSVÆKKENDE EMNE
Der er ingen tvivl om, at SRPSKI FILM (eller A SERBIAN FILM) er et af de mest kontroversielle, provokerende og omdiskuterede værker, der længe har været i genren. Jeg har skrevet et hav af nyheder om denne film og har selvfølgelig også anmeldt den. Og bedst som man tror, at nu kommer der ikke mere, så vækker den igen forargelse et eller andet sted i verden - senest da Blockbuster her i Danmark fjernede den fra hylderne, fordi nogle kunder havde klaget over den.
MEN DET ER OGSÅ VÆRD AT NÆVNE...
Jeg er selv meget glad for de nostalgiske indlæg. Så jeg vil selvfølgelig opfordre til, at læserne bevæger sig over i det nostalgiske hjørne og f.eks. tager endnu et kig på disse tekster om Ed Wood, ALFRED HITCHCOCK OG DE TRE DETEKTIVER, Bram Stokers DRACULA i Danmark og Poul Glargaards gyserfortællinger samt min liste over de bedste skrækfilm fra 1963 til i dag eller de ti mest seværdige dyregysere.
POSTEN VÆLTER IND
I årets løb har jeg modtaget både dvd'er og bøger fra filmselskaber og forlag. Det meste er blevet anmeldt, men det kan være lidt af en kamp at få tid til det hele. Har stadig de seneste værker fra A. Silvestri og Jonas Wilmann liggende til anmeldelse - jeg skal nok nå det en dag, men der har bare været så meget andet. Jeg vil gerne sige tak til 2 Feet Entertainment, Cinematic Vision, KAOS, Lindhardt og Ringhof, SF Film, Tellerup og Valeta for diverse skræmmende postpakker i årets løb.
FACEBOOK-SIDEN
Skræk og Rædsels Facebook-side har fungeret som et fint supplement det seneste års tid. Det er en nem måde at henvise til spændende links på og meget anvendeligt, når jeg lige vil reklamere for interessante indlæg her på bloggen. Mere end 250 læsere følger med på Jeg Flår Fjæset Af Dig-bogen - der er også plads til dig.
SKRÆK OG RÆDSEL MØDER DE KENDTE
Jeg nåede ikke til The Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Convention i Malmø i foråret og Collectormania er et dødt fænomen i København efter blot to messer. Men i juni var jeg i Cinemateket for at møde Caroline Munro (og se Vincent Price-film), så det er da blevet til en enkelt horror-kendis i 2010. Og så gnubber jeg skuldre med de bedste danske gyserforfattere i Dansk Horror Selskab, som jeg har fornøjelsen af at være medlem af.

OG HVAD SKER DER SÅ I 2012?
Tja, det er ikke til at vide. Min første tanke er, at jeg nok vil slappe lidt mere af. Efter så mange år med fuld knald på skriverierne er det ikke mit personlige mål, at der kommer indlæg på bloggen hver eneste dag i 2012. Måske gør der, måske gør der ikke... Så gå ikke i panik, hvis jeg ikke lægger noget ud en dag eller tre.

Af planlagte projekter har jeg en ny Top 10-liste undervejs. Min anden ide til en Top 10 er lidt løs i kanten, så den ender nok med at blive droppet. Samtidig skrotter jeg mine planer om en temauge og fordeler artiklerne over en længere periode. Det kan lyde dramatisk, men de fleste blog-skribenter oplever efter nogle år, at de er ved at brænde ud. Nogle beslutter sig for helt at holde op (som Arbogast on Film lige har gjort) eller tager en pause (som de gør i øjeblikket på Kindertrauma). Jeg vælger at sætte tempoet lidt ned og tage en fridag engang imellem.

5 kommentarer:

  1. Det er godt nok et imponerede antal besøg og antal sidevisninger - det kan jeg kun tage hatten af for, super flot!

    SvarSlet
  2. Mange tak. Jeg synes også, det er lidt vildt.

    SvarSlet
  3. 2012 er nu i øvrigt startet meget godt. Mere end 1000 besøg i løbet af årets tre første dage. Skræk og Rædsels læsere er bare de bedste!

    SvarSlet
  4. Det er godt nok flot! So far kan jeg kun drømme om den slags besøgstal på min blog...piv...piv ;)

    SvarSlet
  5. Så fik jeg skrevet endnu en Top 10-liste og fundet billeder til den. Pyha... Nu skal jeg lige have kigget den igennem for stavefjel. Håber at kunne lægge den ud på søndag.

    SvarSlet