fredag den 29. juni 2012

Universal-monstre får en digital makeover

Der er noget helt særligt ved at se de gode, gamle Universal-gysere, hvor de knitrende sort/hvide billeder med til at skabe en unik stemning. Men det bliver der vendt og ned på, når Universal i USA den 2. oktober udgiver otte af deres klassiske skrækfilm på Blu-ray. Der vil nemlig være tale om digitalt restaurerede versioner, hvor man har kælet for både lyd og billede.

Boxen kommer til at indeholde DRACULA, FRANKENSTEIN, THE MUMMY, THE INVISIBLE MAN, BRIDE OF FRANKENSTEIN, THE WOLFMAN, THE PHANTOM OF THE OPERA og CREATURE FROM THE BLACK LAGOON. Hertil kommer en masse ekstramateriale samt en 48 siders bog. Man får også den spansk-sprogede udgave af DRACULA-filmen med samt en 3-D-udgave af CREATURE FROM THE BLACK LAGOON. Kilde: Daily Dead

6 kommentarer:

  1. Cool nok ... det lader til at der er tale om de samme film som Universal udgav i DK med titlen "Classic Monsters Collection" - disse havde alle et utrolig flot gammeldaws cover..men det er da sejt at de tager skridtet til blu-ray..!

    SvarSlet
  2. Uha, det bliver godt! Der er en minidokumentar om restaureringen af filmene på alle de Blu-ray Universal udgiver i anledningen af deres 100 år jubilæum - der er klip fra DRACULA, FRANKENSTEIN og CREATURES FROM THE BLACK LAGOON, og de ser fantastisk ud! Har aldrig set DRACULA, men fik lyst efter at have set klippene fra den i HD! EN must buy - og CREATURES i 3D er lige den undskyldning jeg har ventet på, så jeg kan købe mig et 3D TV!

    SvarSlet
    Svar
    1. Aldrig set Dracula?!!!!!!!!

      Slet
    2. Nej, har aldrig haft lyst til at se den før nu! Og hvorfor se en film man ikke har lyst til at se - så kan man kun se filmens dårlige sider! Sådan fungerer det i hvert fald for mig, om end jeg til tider er blevet positivt overrasket over film, jeg ikke troede ville fange mig!

      Slet
  3. Når du skriver, at man får den "spanske" udgave af DRACULA, kan man få den opfattelse, at det er en spansk film (altså fra Spanien), man får. Det er det ikke; den er lige så amerikansk som den almindelige udgave med Bela Lugosi, blot er det talte sprog spansk isf. engelsk. Personligt synes jeg, det er en bedre film end den engelsk-sprogede udgave - omend man savner Lugosi.

    SvarSlet
    Svar
    1. Point taken. Det er hermed rettet. DRÁCULA var i øvrigt en af de første film, jeg skrev om her på bloggen. Den er rigtig god, selv om den er lidt lang.

      Slet