onsdag den 6. november 2013

Lidt til biblioteket

Jeg kender ikke så meget til den engelske kult-instruktør Pete Walker og hans film, der tæller titler som HOUSE OF WHIPCORD, FRIGHTMARE og DIE SCREAMING, MARIANNE. Men det er nok på tide at få samlet nogle af dem op. I går købte jeg i hvert fald en bog om Pete Walker, nemlig MAKING MISCHIEF: THE CULT FILMS OF PETE WALKER af Steve Chibnall. Det var et lidt hærget eksemplar, jeg fandt i et antikvariat - til gengæld fik jeg den for bare 50,- kr. Bogen udkom i 1998 fra FAB Press og sælges i dag for helt absurde beløb på f.eks. eBay.

2 kommentarer:

  1. Pete Walker har lavet et par rigtig gode horrorfilm, Frightmare (hans bedste film), og The Comeback.

    SvarSlet
  2. Lækkert! Det er en fin lille bog. Jeg købte den selv fra FAB Press for under 100,- for et-to år siden, mens de stadigvæk havde den på lager.

    Jeg er vild med Walkers FRIGHTMARE og HOUSE OF WHIPCORD. Det eneste, der afholder mig fra at opgradere hans film til blu-ray, er, at de amerikanske BD'er fra Kino ikke har nogen undertekster. Og nogle gange kan den britiske dialekt godt være lidt tyk.

    SvarSlet