mandag den 3. august 2015

Så er Skræk og Rædsel tilbage efter sommerferien ... nå, hvad pokker skal man så skrive om?

Her i sommerferien bladrede jeg igennem min notesbog og fandt ovenstående liste over hængepartier på Skræk og Rædsel - emner, jeg tidligere har skrevet meget om, og som jeg så aldrig rigtig kom videre med. Nu tror jeg ikke, at folk har savnet alle disse ting, og jeg har aldrig fået nogle henvendelser om, at jeg skylder at skrive en anmeldelse af f.eks. TRUE BLOOD sæson 4. Derfor er der reelt ikke så meget hængeparti og to-do-liste over disse noter, og jeg har reelt for længst droppet at få skrevet det alt sammen. Men listen skal lige have et par ord med på vejen.
TRUE BLOOD-TV-serien og Sookie Stackhouse-bøgerne
Jeg har været ekstremt godt underholdt af de tre første afsnit af TRUE BLOOD-serien, men det er tre år siden, jeg har set den sidst. TV-serier er det, jeg har sværest ved at finde tid til at se, men jeg skal nok nå til de sidste fire sæsoner. På det tidspunkt giver det ikke rigtig mening at skrive anmeldelser af dem - det kan man finde i bunker andre steder.

Jeg har læst og anmeldt syv af Charlaine Harris' Sookie Stackhouse-bøger, senest ALL TOGETHER DEAD. Bøgerne blev gradvist svagere, og derfor kom jeg aldrig videre, selv om jeg også har de sidste otte bind stående på hylden. Måske høvler jeg dem igennem en dag, men det bliver ikke lige med det samme.

THE WALKING DEAD-TV-serien og tegneserien
Som sagt, så kniber det med at få set TV-serier, og det gælder også THE WALKING DEAD. Faktisk er jeg kun kommet igennem sæson 1, og selv om jeg har sæson 2, 3 og 4 liggende på dvd og Blu-ray samt 5'eren på harddisk-optageren, så har tiden bare ikke været til det. Tager nok en ordentlig tørn og prøver og komme igennem det hele her i løbet af efteråret, men jeg satser ikke på at skrive anmeldelser af de enkelte sæsoner.

Når det gælder den uendelige tegneserie, så strandede jeg efter bind 16, men den skal jeg da også have samlet op. Kan dog heller ikke her forestille mig, at hvert bind får sin egen anmeldelse - det bliver nok til en mere samlet artikel på et tidspunkt.

Horror-dokumentarer
Det er enormt berigende at skrive anmeldelser af horror-dokumentarer, men det skal gøres ordentligt, og da mange af dem er spækket til randen med ekstramateriale, kan det være noget af at omfattende projekt at kaste sig ud i. Vi får se...

Det der TWILIGHT
Jeg har fået mange tæsk for, at jeg har skrevet om TWILIGHT-bøgerne og filmene her på bloggen, men jeg synes, at fænomenet var interessant, og både bog nr. 1 og film nr. 1 er efter min mening ganske OK. Siden gik det stærkt ned ad bakke, og jeg mangler stadig at se de to sidste film. Bare rolig ... I skal nok slippe for anmeldelser af dem, når jeg en dag får dem set. Fænomenet døde mere eller mindre ud efter den sidste film, og selv om bøgerne og filmatiseringerne formentlig stadig sælger godt, så er mange Twilighters nok hoppet videre til andre. Forhåbentlig har nogle af dem fået god inspiration af at have været en tur forbi Skræk og Rædsel.

Der ligger et hus i Amityville
Et af de første større projekter her på bloggen var anmeldelser af alle de Amityville-film, der eksisterede på det tidspunkt. Siden er der kommet en håndfuld mere til, og det bliver helt klart noget, jeg skal have set på.

2 kommentarer:

  1. Du er en ihærdig mand, Søren, eller også gør din forkærlighed for genren dig ihærdig :-) Selv om anmeldelser af "gamle" serier, film og bøger kan virke overflødige, kan det alligevel være værd at høre, hvad du måtte mene om dem, når du engang får set og læst dig gennem dine projekter. Din blog er jo et passende medium for dine overvejelser om genrens udvikling og status, og lad os bare erkende, at udvalget af nye TV-serier og film er så enormt, at kun folk, der har gjort det til en levevej at se dem, kan gøre sig håb om at være nogenlunde ajour.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en balancegang: Hvad kan man nå at se/læse, og hvad kan man nå at skrive om det. Jeg tager meget gerne "gamle" ting op, men - som sagt - så bliver det nok ikke nødvendigvis det, jeg i sin tid havde planlagt.

      Slet