søndag den 20. september 2015

Hvad i alverden kan vi bruge de der SHARKNADO-film til?

Forleden fik jeg set SHARKNADO 3: OH HELL NO! og det var en lige så kugleskør og gakket oplevelse som de to første fim. Jeg kunne dog godt mærke, at det gav 1'eren og 2'eren et særligt boost, at jeg så dem i biografen sammen med et publikum, mens 3'eren blev indtaget på fladskærmen hjemme i stuen. Måske var det årsagen til, at jeg ikke var helt oppe at ringe over den, men det er stadig god underholdning i det mere vanvittige hjørne af genren - og man må bøje sig for en film, der har forfatteren George R.R. Martin med i en cameo-rolle.

SHARKNADO-filmene har fået deres eget liv, og selvfølgelig er en 4'er på vej. Det interessante ved dem er, at de tiltrækker et stort publikum fra mainstream-segmentet, og folk forventer mere en fornøjelig halvanden times gakgak end væg til væg-horror. Uhyggelige er de jo ikke, men der er trods alt en god portion splat.

Mange horror-fans har kun hån til overs for SHARKNADO-serien, men jeg har noteret mig, at f.eks. nogle af mine kolleger og andre, jeg har kontakt med på Facebook, er med på vognen, når en af filmene bliver sendt i fjernsynet. Og så er det lidt cool, når de så efterfølgende kaster sig ud i en snak om nogle af de andre billige haj-gysere, der findes på markedet, så som GHOST SHARK, 2-HEADED SHARK ATTACK, AVALANCHE SHARKS og SHARKTOPUS.

Om de så får set disse film, er en anden sag, men som skræk-fans kan vi jo prøve at presse lidt på, når vi møder en "udenforstående", der synes, at SHARKNADO-filmene er sjove. Man kan på den ene side foreslå dem titler som ovenstående, hvis de kunne have lyst til at se noget mere i samme boldgade. Man kunne på den anden side sige til dem, at der findes seriøse og gode haj-gysere, der vil skræmme livet af dem, som f.eks. JAWS. Det er nok kun 1 ud af 100, der hopper på den, men vi kan da gøre forsøget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar