mandag den 5. oktober 2015

Kæmpeslangerne går amok i krokodille-søen

Okay, kom med et hurtigt bud: Hvor mange LAKE PLACID-film findes der ... du ved, dem med de store krokodiller? To, tre, fire? Og nu hvor vi er i gang: Hvor mange kapitler er der kommet i ANACONDO-serien? I begge tilfælde er svaret fire! Begge serier begyndte deres liv som biograf-gysere, og på den front var ANACONDO den mest succesfulde - forstået på den måde, at også 2'eren nåede ud i bifferne.

Men ellers har de levet deres liv som direkte til dvd eller produceret til tv-fortsættelser. Titlerne er mest opfindsomme i ANACONDA-serien, nemlig ANACONDA (1997), ANACONDAS: THE HUNT FOR THE BLOOD ORCHID (2004), ANACONDA 3: OFFSPRING (2008) og ANACONDAS: TRAIL OF BLOOD (2009), mens LAKE PLACID-filmene mest bare har fået smækket nogle tal på: LAKE PLACID (1999) LAKE PLACID 2 (2007) LAKE PLACID 3 (2010) og LAKE PLACID: THE FINAL CHAPTER (2012).

Så vidt jeg husker, har jeg set de første to i hver serie, og jeg har ikke haft specielt travlt med hensyn til at få samlet de andre op. Men nu har jeg altså set det, der må være startet som en dårlig joke under en arbejdsfrokost i Hollywood, hvor en producent har skrevet titlen ned på en serviet for ikke at glemme den - og så har man senere gjort alvor af denne joke og rent faktisk gået i gang med at lave filmen. Jep, jeg har set LAKE PLACID VS. ANACONDA.

Nu har jeg ikke tænkt mig at anmelde den, for den er lige præcis så ringe, som titlen antyder. Dårlige special effects, en håbløs historie og endnu værre skuespillere. Selv garvede Robert Englund virker lidt ved siden af sig selv i denne film. Så nu er jeg endnu mindre motiveret til at opsøge de film i de to serier, jeg ikke har set. Der er danske undertekster på den engelske dvd, men den udkommer vist også her i landet indenfor en overskuelig fremtid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar