fredag den 8. december 2017

Var det noget med musikken fra ZOMBI 3 på kassettebånd? Ikke vinyl, kassettebånd!

Der er ingen mennesker, der køber soundtracks på cd. Det er en frase, jeg af og til hører, når snakken falder på filmmusik fra især kult-agtige, skræmmende, mærkværdige, specielle, syrede, psykotroniske og i det hele taget underlige film. Næ, det skal være på vinyl. Sjovt nok udkommer der stadig masser af soundtracks på cd, så disse bedrevidende individer har ikke helt ret. Oplagene er dog i forhold til nogle titler er helt absurd små (300 eksemplarer er ikke ualmindeligt), men der kommer talrige nye titler hver evig eneste uge.

At vinylpladen så er vendt tilbage for fuld styrke, er ganske cool, selv om jeg holder fast i cd'en som mit foretrukne format. Til gengæld er det helt sikkert, at jeg ikke kommer til at købe soundtracks på kassettebånd. Især indenfor heavy metal kan jeg se, at der udgives en del på netop dette klassiske format, men soundtracks går heller ikke ram forbi.

Selskabet WRWTFWW Records (hvilket står for We Release Whatever The Fuck We Want) har tidligere lanceret Stefano Mainettis score til Lucio Fulci, Claudio Fragasso og Bruno Matteis ZOMBI 3 (1988) i forskellige vinyl-udgaver, men nu er de også på banen med samme musik på et kassettebånd. Oplaget er bare 100 eksemplarer, og ifølge selskabets hjemmeside er der allerede udsolgt op til udgivelsen på mandag, men man kan måske være heldig at finde den fra diverse forhandlere ... hvis man altså synes, at netop kassettebånd er sagen - eller måske bare en sjov gimmick. Kilde: Rue Morgue

Ingen kommentarer:

Send en kommentar