onsdag den 27. juni 2018

Lidt mere horror til hylderne

Forleden købte jeg novellesamlingen SHOCK II af horror-legenden Richard Matheson. Titlen antyder jo, at der som minimum har været et bind 1, og faktisk kom der i alt fire SHOCK-bøger, hvoraf den fjerde kom til at hedde SHOCK WAVES. I dag faldt jeg så over de første tre af dem i Antikvariatet på Amagerbrogade. Det var engelske udgivelser fra forlaget Sphere, og de kostede 25,- kr. stykket.

Nu har jeg så to forskellige eksemplarer af SHOCK II, men det er helt OK. Alle tre bind, jeg købte i dag, har et stempel fra Boomerang Book Exchange i Bundaberg, Queensland, Australien, så de har været ude på noget af en rejse, før de endte på Amager. Mit sidste køb var MAGGOTS af Edward Jarvis. Det er en af de utallige horror-paperbacks med klamme dyr, der i sin tid kom i uendeligt mange varianter på det engelske marked.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar