fredag den 31. august 2018

Nu har jeg set DON'T GO IN THE WOODS ... det behøver du ikke at gøre

Der er film, man bare har på fornemmelsen, at man har set engang - og så tager man alligevel fejl. Et eksempel er James Bryans DON'T GO IN THE WOODS fra 1981. På dansk hed den FARLIG UDFLUGT, og den bildte jeg mig altså ind, at jeg engang havde set i de gode gamle VHS-dage. Man det havde jeg så ikke, kunne jeg konstatere, da jeg forleden satte Blu-ray-udgaven i maskinen.

Filmen nåede at blive stemplet som en video nasty i England, og der dør da også et hav af mennesker i den og det postkasse-røde blod sprøjter ud til alle sider. Men ellers har vi at gøre med en primitiv lavbudget-film med et sjusket manuskript og en elendig lydside (alle stemmer blev dubbet senere, efter at optagelserne var kommet i kassen). Handlingen er ekstremt fragmentarisk og alt i alt er det en frustrerende oplevelse at se DON'T GO IN THE WOODS. Men nu har jeg altså set den.

2 kommentarer:

  1. Tak fordi du "tog en for teamet" haha! Det var nu ikke en film jeg havde planlagt at se, efter den anmeldelse filmen fik i Jake West's fremragende VIDEO NASTIES dokumentar!

    SvarSlet
    Svar
    1. Njah, men nu ser jeg af en eller anden grund en del dårlige film, men det er jo en del af genren.

      Slet