fredag den 2. november 2018

Choktober 2018: Jeg nåede 13 film i denne omgang

Efteråret har for mit vedkommende budt på rigtig mange udfordringer (for nu at udtrykke mig på moderne marketing-dansk), og derfor har jeg på ingen måde kastet mig ud i den klassiske oktober-udfordring for horror-fans, nemlig at nå at se 31 gysere i løbet af måneden. Mit tal endte nu alligevel på 13 styk, hvilket er meget pænt. Sidste år nåede jeg 19 film.

Af månedens 13 film så jeg de to i biffen, nemlig THE NUN og HELL FEST, men jeg ignorerede komplet CPH PIX, der trods et tyndt program diskede med enkelte horrorfilm, der på papiret lød interessante. Den nye HALLOWEEN har jeg heller ikke set, og jeg nåede ikke ind til THE EVIL DEAD, der ellers kørte landet over på Halloween-aften. Men sådan er det, når livet trænger sig på. Du kan se, hvilke 13 film jeg nåede igennem på ovenstående billede.

5 kommentarer:

  1. "City of the Dead"/"Horror Hotel" er en lille perle ...

    https://www.youtube.com/watch?v=ptlOSQUM5yY

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en absolut herlig film, og jeg var glad for at gense den i Arrow Videos flotte Blu-ray-udgave.

      Slet
    2. Ja, Arrows City of the Dead er virkelig flot. I øvrigt ligger den amerikanske udgave af filmen Horror Hotel som ekstramateriale på skiven.

      Slet
  2. Jeg fik i oktober 2018 kun set ni horrorspillefilm:

    "The Black Cat" (1934)
    "The Return of Doctor X" (1939)
    "Gaslight" (1940)
    "Night of the Demon" (1957)
    "Kaidan Kasane-ga-fuchi" AKA "The Ghosts of Kasane Swamp" (1957)
    "Misterios de la magia negra" AKA "Mysteries of Black Magic" (1958)
    "La dama rossa uccide sette volte" AKA "The Red Queen Kills Seven Times" (1972)
    "Troll" (1986)
    "Lad de døde hvile" (2018)

    Oven i det fik jeg dog også set en del horror i form af tv-serie-afsnit såsom "Thriller"-episoden "Pigeons from Hell" (1961) samt et antal dokumentarfilm om horror såsom "Despite the Gods" (2012) og "Lost Soul" (2014). Og så fik jeg læst Christopher Fraylings nye fagbog "Frankenstein: The First 200 Years" samt udgivet antologien "Malstrømmen - Poe og Danmark".

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal så meget have genset NIGHT OF THE DEMON. Er ved at læse MALSTRØMMEN - POE OG DANMARK.

      Slet