fredag den 11. januar 2019

Jamen dog! 928 sider klassisk horror for 99,95 kroner ... og det endda i hardcover

En Skræk og Rædsel-læser sendte mig en besked, der handlede om, hvorvidt bogen THE CLASSIC HORROR COLLECTION var værd at købe og om jeg selv havde den på hylden. Det havde jeg så ikke, men et hurtigt kig på Amazon afslørede, at bogen i hvert fald i forhold til titlen levede op til sit navn. Her finder man en stribe rigtig gode tekster af nogle af genrens største skribenter: Edgar Allan Poe, H.P. Lovecraft, Joseph Sheridan Le Fanu, W.W. Jacobs, Ambrose Bierce, Bram Stoker, Arthur Machen, M.R. James og William Hope Hodgson. Og der er masse andre navne repræsenteret.

Jamen, sådan noget har man da allerede i sin samling?!??! Nej, det har man ikke nødvendigvis. Jeg ejer f.eks. ikke en bog, der indeholder "The Monkey's Paw" af W.W. Jacobs eller "An Occurrence at Owl Creek Bridge" af Ambrose Bierce. Men det gør jeg nu, for jeg har købt den omtalte THE CLASSIC HORROR COLLECTION. Redaktøren er anonym, det samme er skribenten af bogens indledning, men forlaget hedder Arcturus og ligger i England. Skriftstørrelsen er hæderlig og læsevenlig.

Bogen er en lækker hardcover med et smagfuldt og creepy omslag - og der er hele 928 sider at kaste sig over. Det bedste af det hele er, at bogen er en del af udsalget hos Arnold Busck, og den kan erhverves for sølle 99,95 kroner. Så bliver det ikke meget bedre, og man får en masse horror-guf med hjem på hylden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar