lørdag den 23. februar 2019

Netflix-forbandelsen: En uendelig strøm af horror

Det er en dårlig idé kun at se horror på Netflix, fordi streaming-tjenesten i høj grad ignorerer flere af genrens store klassikere - og i det hele taget mange af de vilde, ekstreme og underholdende gysere fra 70'erne og 80'erne. På den anden side kommer der mange titler ud på Netflix, som man ikke umiddelbart kan se andre steder, så helt skidt er det ikke. Og så er det jo nemt bare at trykke på knappen, og så kører filmen.

Desværre er min Netflix-kø ved at udvikle samme syndrom som min bunke af horror-Blu-rays, jeg ikke har fået set - den svulmer helt vildt. Og så kan man scrolle igennem sin liste i adskillige minutter, før man måske beslutter sig til at få set et eller andet. Nu fungerer min Netflix-kø på den måde, at jeg smider alt over i den, der bare smager af horror - uanset kvaliteten. Så meget af det kommer jeg nok alligevel aldrig til at se, og måske når flere af titlerne stille og roligt at glide ud af tjenesten, uden at jeg lægger mærke til det. Men er altså min aktuelle Netflix-horror-kø:

Film:
FINAL GIRL * ATERRADOS * VELVET BUZZSAW * APOSTLE * THE LAZARUS EFFECT * MALEVOLENT * THE LIMEHOUSE GOLEM * OUR HOUSE * MOTHER! * THE LODGERS * DON'T KNOCK TWICE * ANIMAS * SUMMER OF 84 * CARGO * THE PRESENCE * BEFORE I WAKE * THE OPEN HOUSE * I AM THE PRETTY THING THAT LIVES IN THE HOUSE * THE SECRETS OF EMILY BLAIR * TEMPLE * SATANIC * ATAÚD BLANCO * GERALD'S GAME * HORROR STORY * FIRSTBORN * THE BLACK ROOM * FAMILY BLOOD * THE MAUS * AMERICAN POLTERGEIST * LE MANOIR * LUDO * LITTLE EVIL * DEATH NOTE * ERREMENTARI * THE EXORCISM OF ANNA ECKLUND * CAM * AMERICAN POLTERGEIST 2 * MOST LIKELY TO DIE * RESIDENT EVIL: THE FINAL CHAPTER * DAY OF THE DEAD: BLOODLINE * THE SIMILARS * THE CLOVERFIELD PARADOX * CLINICAL * ROMINA * P * EL BAR * HUNGERFORD * THE BABYSITTER * III * LET'S BE EVIL * CREEP 2 * HOLIDAYS * THE PRECIPICE GAME * LES AFFAMÉS * PRIEST * HE NEVER DIED * 1920 LONDON * TEENAGE SPACE VAMPIRES * HYPERSOMNIA * THE VAULT * THE DUPLEX

TV-serier:
THE HAUNTING OF HILL HOUSE (1 sæson) * AMERICAN HORROR STORY (6 sæsoner ud af 7, jeg har set den første) * Z NATION (5 sæsoner) * THE MIST (1 sæson) * SCREAM (2 sæsoner) * SLASHER (2 sæsoner) * ASH VS EVIL DEAD (3 sæsoner) *  GOOSEBUMPS (1 sæson) * HEMLOCK GROVE (3 sæsoner) * IZOMBIE (3 sæsoner) * FROM DUSK TILL DAWN (3 sæsoner) * BATES MOTEL (5 sæsoner)

Dokumentarer og andet skrammel:
HAUNTED (1 sæson) * DON'T WATCH THIS (1 sæson) * THE DEVIL AND FATHER AMORTH

4 kommentarer:

  1. Det er en lidt skæv liste - for de fleste hører til i bunden :)
    Mine prioriteringer ville være: Apostle, Cargo, The Babysitter, Les Affamés, He Never Died og The Haunting of Hill House.
    Mange af de der indiske og afrikanske film er interessante på sådan en "fordi de er så anderledes fortalt"-måde, men skræmmende er de ikke.
    Don't Watch This kan du nøjes med at læse titlen på - http://superkultur.dk/2018/11/14/dont-watch-this/

    SvarSlet
    Svar
    1. Som sagt ryger al horror bare ukritisk ind i min liste - den er på ingen måde prioriteret. Men de titler, du nævner, er bestemt også blandt dem, jeg skal have set først.

      Slet
    2. Den klassiske FOMO-udvælgelse - den er jeg også skyldig i. Jeg tror, den knækkede, da vi havde en forsøgsperiode med Amazon Prime - der var mængden af horror, som tydeligvis tangerede selvskade, simpelthen så stor, at jeg blev tvunget til at prioritere :)
      Jeg har forresten ikke set Velvet Buzzsaw endnu - den ser jeg lidt frem til.

      Slet
    3. Der er bestemt lidt FOMO over det - bortset fra, at en del ligger så længe i min liste, at det forsvinder af sig selv, fordi Netflix fjerner filmene.

      Slet