mandag den 18. februar 2019

Så fik jeg endelig set IT! ... altså den fra 1958

Et af de still-billeder i Palle Schmidts SKRÆK OG GYS I FILMEN, jeg blev vildt fascineret af, da jeg i sin tid læste bogen, var fra Edward L. Cahns IT! THE TERROR FROM BEYOND SPACE. Billedteksten lyder "Katastrofen fra rummet. For de særligt blodtørstende må Edward L. Cahn's uhyre fra Mars være sagen. Filmen er fra 1958 og hedder IT! THE TERROR FROM BEYOND SPACE". Man får på fornemmelsen, at forfatteren ikke har set filmen, men det blev jeg særdeles interesseret i, for det er et ret sejt monster.

I aftes fik jeg den så endelig set, takket være en Blu-ray-udgave fra engelske 101 Films. Og det er en ret cool lille monsterfilm, selv om det tydeligvis er en mand i et kostume, der stavrer rundt på det rumskib, hvor historien foregår. ALIEN er tydeligvis inspireret af IT! THE TERROR FROM BEYOND SPACE, og det er ret sjovt at se. Selve designet af rumskibet er ret avanceret med mange detaljer, og alt i alt er det en fin oplevelse. Og så varer den kun en time og ni minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar