fredag den 8. marts 2019

Cinemateket viser THE BLACK CAT

En af serierne i det aktuelle program for Cinemateket i København sætter fokus på Bauhaus-stilen, og inde i den serie gemmer sig sandelig en horrorfilm, hvilket jeg helt havde overset. Det drejer sig om Edgar G. Ulmers THE BLACK CAT fra 1934 med ingen ringere end Boris Karloff og Bela Lugosi på rollelisten. Da jeg for mange år siden deltog i Frankensteinia-bloggens Boris Karloff Blogathon, skrev jeg blandt andet om THE CAT, og det indlæg kan du læse lige her.

Cinemateket viser THE BLACK CAT fredag den 12. april og onsdag den 17. april. Begge dage er desværre lidt uheldige for mit vedkommende (der er f.eks. Blodig Weekend den pågældende fredag), men jeg håber da, at andre fans kommer ind og ser denne klassiker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar