lørdag den 1. december 2007

Fætter Maddike på skrivebordet

Har I nogensinde set noget lignende? En ægte figur af gode gamle Fætter Maddike fra Gru-hæfterne, lige til at stille på skrivebordet. Det er tegneserieforlaget Dark Horse, der har gjort alvor af deres løfte om at genoplive den klassiske CREEPY-tegneserie fra forlaget Warren. Der er allerede kommet to-tre numre ser det ud til, men jeg har ikke læst dem endnu. Men figuren skal man vente til d. 16. april næste år med at få fat i. Den skulle være omkring 36 cm høj og laves kun i et begrænset oplag. Prisen er 150 dollar.
OPDATERING: Tak til Bjarne Pedersen for at sætte tingene på plads. De fire numre, Dark Horse har udgivet af CREEPY, er ganske rigtigt fra 1992. Jeg blev forvirret af, at Dark Horse både vil genoptrykke de bedste historier fra de klassiske hæfter og skabe en helt ny serie - og derfor troede jeg, at de allerede var startet. Men datoen for Uncle Creepy-figuren skulle være god nok.

4 kommentarer:

  1. Hej Søren - de fire numre af CREEPY der er kommet på DARK HORSE indtil videre er fra 1992 og med nye historier, så genoptrykkene må vi vente på lidt endnu...

    SvarSlet
  2. Til alle Gru og Fætter Maddike fans.

    Så har jeg Uno Krüger's portefolie til salg på den blå avis.

    http://www.dba.dk/andre-samleobjekter/id-77851368/

    Med venlig hilsen Jesper.

    SvarSlet
  3. Wow! Håber dette print havner hos en gavmild fan, der passer på originalen men også publicerer tegnerne online. :-)

    SvarSlet
  4. Hvis vi var på Facebook, ville jeg trykke på "like" under Nicolas' indlæg!

    SvarSlet