søndag den 6. december 2015

POLTERGEIST-frustrationer

På mine shopping-ture har jeg været på udkig efter det nye POLTERGEIST-remake, der udkom for nogle uger siden på dvd og Blu-ray. Sidstnævnte praler endda på forsiden med, at den skulle indeholde et extended cut, men jeg kan se på scans af bagsiderne, at spilletiden er angivet til at være den samme på begge udgaver. Anayway, så har det vist sig, at det ikke er en film, som de danske butikker gider at have stående, og så kan det jo være lige meget.

Jeg endte med at se den på Blockbuster. Nu vidste jeg godt på forhånd, at filmen er en lidt overflødig størrelse - et af de remakes, der ikke bringer noget nyt til historien - men jeg havde alligevel ikke regnet med, at den ville være så livløs. Den er instrueret af Gil Kenan, der debuterede med den lidt kunstige børnegyser MONSTER HOUSE, og han virker på mig som en, der kan sin teknik, men som ikke formår at give sine historier nerve og energi.

Men jeg kunne i det mindste konstatere, at den udgave af filmen, der kan lejes on demand, er det såkaldte extended cut, men nu haster det ikke længere med at få et eksemplar hjem på hylden. Til gengæld har jeg købt soundtracket, hvilket desværre også er lidt af en frustrerende oplevelse. Marc Streitenfeld har lavet et fint lille tema, og der er et virkelig godt track til scenen, hvor familien og spøgelsesjægerne er på vej ind i det ukendte for at hente den lille pige ud. Men ellers er det mere lydtapet end musik, og det har vi haft lidt for meget af de senere år. Øv.

2 kommentarer:

  1. Jeg er meget enig med dig i, at genindspilningen af "Poltergeist" er en overflødig handling, som vi sagtens kunne have været foruden... Den originale film fra 1982 er, efter min mening, én af de absolut bedste gysere der findes...
    Hvis du er interesseret i at læse min egen omtale/anmeldelse af den nye "Poltergeist", så kan jeg henvise til min egen lille blog mortensfilmanmeldelser.dk, som er under opbygning...

    SvarSlet