onsdag den 25. maj 2016

Møghamrende klamt gensyn med EVIL DEAD

Jeg har store bunker af horror-dvd'er og Blu-rays, jeg har ikke har fået set endnu, men i aftes fik jeg lige tid til at snuppe en enkelt af dem. Valget faldt på det nye EVIL DEAD-remake, som jeg tidligere har set på dvd og i biografen. På det seneste har jeg så også fået en Blu-ray-udgave; købt med rabat i forbindelse med Fonas ophørsudsalg.

Nu var jeg allerede positiv første gang, jeg så filmen, men manuskriptet er lidt kluntet. Den oplevelse blev ikke meget anderledes at at se EVIL DEAD tredje gang, men tempoet føltes af en eller anden grund lidt højere, end jeg lige huskede det. Og så er det bare en helt grotesk væmmelig film. Hold da op! Den ene vildt blodige scene følger den anden, og det er på ingen måde rart at se på. Men det fungerer næsten optimalt, og jeg var virkelig godt underholdt ... også denne gang.

Af ekstramateriale ser det ud til, at den danske Blu-ray har det samme indhold som den engelske dvd, jeg allerede har stående på hylden, så der er ikke mere at komme efter her. Men der er ingen tvivl om, at det bliver en film, jeg kommer til at gense et par gange. Og så glæder jeg mig til den næste gyser fra instruktøren Fede Alvarez. Den hedder DON'T BREATHE og står til at få dansk premiere den 25. august.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar