fredag den 9. marts 2007

Håbløs film

Man skal have hård hud på øjene, når man er gyser-fan, ikke mindst fordi mange film i genren har en særdeles tvivlsom kvalitet. Nu kunne man vælge at undgå disse film, men sådan spiller klaveret altså ikke. Jeg har så også det princip, at jeg ser de dvd-film, jeg køber - ellers ville det ikke give mening at købe dem og man skal jo også lige tjekke dem igennem for fejl (big time nørd-gen). I aftes genså jeg VIRUS, som jeg havde købt billigt i TP Musik. Det var ganske rædselsfuldt!

Selv en gammel rotte som Donald Sutherland leverer her en solid omgang amatørteater, hvor han det meste af tiden prøver at huske den accent, der hører til hans karakter. Jamie Lee Curtis har sagt i et interview, at VIRUS er den værste film, hun nogensinde har spillet med i. Efter min mening er det nu ikke helt rigtigt: HALLOWEEN: RESURRECTION er meget værre. Bortset fra de flotte robotter er VIRUS en håbløs film, men mit nørd-gen er blevet tilfredsstillet, da dvd'en spillede perfekt. Så kan man da glæde sig over det, men det er nok ikke en film, jeg nogensinde får set igen.

VIRUS, USA-England-Japan-Frankrig-Tyskland, 1999. Instruktion: John Bruno. Medvirkende: Jamie Lee Curtis, William Baldwin, Donald Sutherland, Joanna Pacula, Marshall Bell. Musik: Joel McNeely.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar