søndag den 22. april 2007

Grimme film

Jeg har en lille liste over dvd-film, jeg ved lejlighed skal købt i en bedre udgave. MAGIC er en af dem. On Air Videos udgave ligner noget, der er hentet fra et slidt videobånd. On Air Video står også bag THE GATE, som jeg har set her til formiddag, og den kommer også med på listen. Ikke at THE GATE er en særlig god film, men det kunne være fint at se den i andet end et grumset 4:3-format. Juryen er stadig ude mht. MASTERS OF HORROR-serien. Det ene afsnit, jeg har set i Midget Entertainment-udgaven, bød ikke på en imponerende billedkvalitet, så jeg overvejer at prøve med de engelske boxsæt. Og sådan kunne man blive ved. Den danske udgave af REPULSION skulle byde på et sammenpresset billede og jeg har lige læst en meget kritisk anmeldelse af den GODZILLA-box, jeg har købt. Kvaliteten skulle være ren Pixeline. Men nu får vi se…

2 kommentarer:

  1. MAGI ligner et slidt videobånd? Æv!! Jeg har købt den, men ikke set DVD'en endnu. Æv! Det var den første film nogensinde, som jeg optog fra tv (på Beta-video), da DR viste den i '84.

    SvarSlet
  2. Yes, det gør den. Læs mere her:

    http://gyserblog.blogspot.com/2006/08/magic-drnet-for-magi.html

    SvarSlet