søndag den 18. maj 2008

Brutale dyr er et hit

Den svenske hjemmeside RysarNytt har lavet et mini-interview med Sven-Erik Olsson fra Studio S Entertainment. Selskabet har udgivet boxen DJÄVLA DJUR med THE LAST JAWS, RATS og TENTACLES, som vi herhjemme får som enkelt-dvd'er fra Another World Entertainment. Sven-Erik Olsson røber, at boxen er en så stor succes, at man allerede har besluttet sig for at udgive en DJÄVLA DJUR 2-box, der bl.a. kommer til at indeholde slange-gyseren SSSSSSS fra 1973. Den er kendt som SLANGEMANDEN på dansk og KUNGSKOBRAN på svensk. Og da Sven-Erik er "helt galen i djurskräckisar" håber han, at interessen for disse udgivelser vil være stor.

7 kommentarer:

  1. Desværre kommer de Djævledyr-bokse ikke i Danmark. Jeg spurgte AWE-Jan og han siger, DVD-salget i Sverige er større hos internet-butikkerne end fra de alm. butikker, hvorimod i Danmark sælges der flere DVD'er i rigtige butikker. I Danmark er det derfor et problem at udgive bokse, da butikkerne ofte ikke har plads til at stille dem frem, og står de bag disken bliver de ikke solgt. Alt sammen købmandssnak og til syvende og sidste trist for os, der gerne ville ha' nogle dræberdyr-bokse på dansk! Æv.

    SvarSlet
  2. Sørgeligt, Jack - men ved du om AWE udgiver f.ex. SSSSSS (Slangemanden) som separat DVD...?

    SvarSlet
  3. Det skulle ikke undre mig om vi ikke også får SSSSSSSS fra AWE, selv om jeg endnu ikke har gennemskuet sammenhængen mellem Another World, Njutafilms og Studio S Entertainment. Djævledyr-æskerne kan man vel bare bestille hjem fra en svensk webshop - så er den ged barberet.

    SvarSlet
  4. Jeg kan i øvrigt godt lide de svenske beskrivelser af filmene. JÄTTEHAJEN – VINDSURFARNAS SKRÄCK kaldes for "hajskräck", RATS får betegnelsen "postapokalyptisk råttskräck" mens DÖDENS TENTAKLER angives som "bläckfiskskräck". Herligt, herligt...

    SvarSlet
  5. DØDENS TENTAKLER = Ud At Trutte Med En Sprutte

    RATS = Når Du Sidder På Din Potte Kommer Der En (Lille) Rotte

    LAST JAWS = På din vej til Mandalay Møder Du En Kæmpe Haj

    ;^)

    SvarSlet
  6. Jeg er vel informeret om, hvad AWE kommer til at udgive de næste fem år, men jeg kan ikke tale om det.

    ...med andre ord, jeg aner ikke noget, haha. Ud over det der enkelte freelance-booklet-job (Rats), så har jeg ikke noget at gøre arbejdsmæssigt med AWE, og de få kødben Jan smider til mig er få og der er langt imellem. Buuhuu. Og jo, Søren, man kan bare bestille de svenske, men det, jeg mente, var, at vi ikke kommer til at få bokse med dansksprogede titler (er der iø booklets i de svenske??).

    SvarSlet
  7. Omslagene har nogle layout-mæssige variationer, men jeg kan ikke gennemskue om der er booklets i.

    SvarSlet