mandag den 2. juni 2008

Gyser-slik

Jeg faldt tilfældigvis over dette billede af en pose Haribo Horror-Mix. Det er åbenbart en type slik, man kan købe i Tyskland. Nu er det godt nok mange år siden, jeg har været i en tysk grænsekiosk eller har set tyske tv-reklamer (med det glade slogan "Haribo macht Kinder froh... und Erwachsene ebenso"), så jeg vidste ikke, at de eksisterede.

Nu er det heller ikke til at vide om Haribo Horror-Mix smager godt. Herhjemme kan man stadig købe en pose Vampyrer fra Haribo, der ifølge firmaet selv byder på "en liflig kombination af vingummi og lakrids".

Så er der selvfølgelig også de klassiske Dracula-bolsjer fra NCI Nordisk Chokolade Import, der førhen gik under navnet Dracula Piller, men som nu bare hedder Dracula. Andre bud på gyser-slik på markedet er meget velkomne...

6 kommentarer:

  1. Æv, hvorfor ka' vi ikke få horror-mix i Danmark. Snyd! Vampyrer fra Haribo er ganske glimrende! Bud på horrorslik: For et par år siden kunne man købe "Dracula is", som rent faktisk smagte ret godt (sådan af lakrids). Desværre solgte isen nok ikke ret godt, for sommeren efter var den desværre blot et kært minde.

    SvarSlet
  2. Jeg husker også Dracula-isen som ganske god, men jeg har fuldstændig glemt hvornår de var på markedet.

    SvarSlet
  3. De holdt kun een sommer.

    SvarSlet
  4. Dracula is: sommeren 74 og 75 - bedste is overhoved.

    http://frisko.dk/share-happy/nostalgi/nostalgi-1970/

    SvarSlet
  5. Den var også fremme i 1983. Den is jeg husker bedst fra min ungdom.

    SvarSlet
    Svar
    1. ...og tilsyneladende også i 2004 fra Diplom Is.

      Slet