tirsdag den 26. februar 2019

Dansk Dario Argento-boks lige om hjørnet

Det er længe siden, at den italienske instruktør Dario Argento har lavet en god film, men vi har heldigvis en stribe af hans gyldne værker, vi kan glæde os over og se igen og igen. Og så er interessen omkring Argento blevet fornyet i kraft af SUSPIRIA-remaket. Nu får danske fans så en ekstra mulighed for at stifte bekendtskab med Argentos værker, nemlig når Nonstop Entertainment/Universal den 4. april udgiver et boks-sæt med hele seks film - og det bliver både på dvd og Blu-ray.

Boks-sættet vil indeholde THE BIRD WITH THE CRYSTAL PLUMAGE, DEEP RED, SUSPIRIA, TENEBRE, PHENOMENA og OPERA. De samme film kan allerede lejes on demand på blandt andet Blockbuster.dk, så det er formentlig det samme materiale, der ligger til grund for den fysiske udgivelse. En bagside har jeg ikke lige set, så hvilke lydspor, filmene byder på, aner jeg ikke - og man skal vel heller ikke regne med specielt meget ekstramateriale. Men jeg kan tage fejl.

OPDATERING: Jeg har nu set boks-sættets bagside, og her angives der italienske lydspor på THE BIRD WITH THE CRYSTAL PLUMAGE og DEEP og så engelske på resten. Intet ekstramateriale er nævnt.

2 kommentarer:

  1. Du kan se bagsiden af boksen på CDON - der ser ud til at være italiensk lydspor på de to ældste film og engelsk på resten... og ikke et ord om ekstramateriale, så højst sandsynligt ingen ting! Men til en pris på 199,- og fem film som jeg IKKE har på BD, så køber jeg den nok (og beholder DVDerne hvis ekstramaterialet er værd at gemme!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Cool. Tak for info! Jeg opdaterer indlægget.

      Slet