fredag den 13. oktober 2006

MASTERS OF HORROR i Tivoli

Var et hurtigt smut i Tivoli i går, hvor Canal+ havde inviteret til pressemøde. Den 18. oktober har de premiere på TV-serien MASTERS OF HORROR og kanalen havde meget passende valgt Tivoli som location, fordi den gamle have er Halloween-udsmykket til den store guldmedalje. Det er meget flot og stemningsfuldt og bestemt et besøg værd - selv om det er en anelse bizart at se Tivoli Garden med græskar-hatte på hovedet.

Selve pressemødet blev holdt i akvariefoyeren i Tivolis koncertsal, hvor hajer og rokker svømmer rundt. Imponerende men ikke særlig spooky. Unge mennesker i makabre kostumer sørgede til gengæld for uhyggen. En af dem, klædt ud som Dracula, leverede et kort stand-up-show med vampyr-jokes. Så viste man Stuart Gordons afsnit "Dreams in the Witch House" på to storskærme. Da jeg skulle hurtigt videre fik jeg ikke set det - og forholdene var heller ikke optimale (at man endda viste afsnittet i 4:3-format i stedet for det oprindelige 16:9-format var lidt af en kikser).

Ud over at tale med pressefolkene fra Canal+ mødte jeg mine gamle horror-venner Peter Risby Hansen, Niels Petersen og Nicolas Barbano. Det var som altid (u)hyggeligt. Som sagt skulle jeg videre til en anden aftale, og nåede derfor ikke den efterfølgende buffet og horror-musikken fra de inviterede DJ's. De ville i øvrigt gerne have tappet min MP3-afspiller for gyser-soundtracks, da deres eget udvalg i den skræmmende genre var lidt sparsomt. Normalt optræder de med mere danse-venlig musik.

Alt i alt en fin lille oplevelse. Canal+ blænder op for MASTERS OF HORROR på onsdag og sendeplanen for de 13 afsnit ser således ud:

Incident On and Off a Mountain Road af Don Coscarelli. Premiere 18. oktober
Dreams in the Witch House af Stuart Gordon. Premiere 25. oktober
Dance of the Dead af Tobe Hooper. Premiere 1. november
Jenifer af Dario Argento. Premiere 8. november
Chocolate af Mick Garris. Premiere 15. november
Homecoming af Joe Dante. Premiere 22. november
Deer Woman af John Landis. Premiere 29. november
Cigarette Burns af John Carpenter. Premiere 6. december
The Fair Haired Child af William Malone. Premiere 13. december
Sick Girl af Lucky McKee. Premiere 20. december
Pick Me Up af Larry Cohen. Premiere 27. december
Haeckel’s Tale af John McNaughton. Premiere 3. januar
Imprint af Takashi Miike. Premiere 10. januar

[Det er lidt sent i forhold til Halloween i Tivoli, da dette sluttede i dag søndag d. 22. oktober, hvor dette skrives, men jeg fik endelig hentet nogle billeder af arrangementet ud fra min telefon.]

Ingen kommentarer:

Send en kommentar