søndag den 10. december 2006

Kings vampyrer

Var lige en tur forbi Laserdiskens hjemmeside, der gjorde opmærksom på Tobe Hoopers SALEM'S LOT fra 1979, en TV-filmatisering af Stephen Kings roman. Bogen er en af Kings bedste, skrevet længe før han sendte sin fantasi på en meget lang ferie.

Jeg så det første afsnit af serien på engelsk TV for mange år under en ferie i London. Så vidt jeg husker kom en Andrew Lloyd Webber-musical i vejen for andet afsnit, så jeg fik først set den komplette serie nogle år senere. Jeg husker den som solidt håndværk og vil meget gerne se den igen. Det samme gælder Larry Cohens A RETURN TO SALEM'S LOT. Mikael Salomons remake har jeg endnu ikke stiftet bekendtskab med, men nu starter jeg nok lige med Hoopers udgave.

4 kommentarer:

  1. These older black and white photos always seem more scary to me than modern ones. Likely because when black and white scary movies were around I was still fearful of them.

    SvarSlet
  2. Mikael Salomons ny-indspilning er efter min mening ikke værd at spilde tid på - i særdeleshed ikke hvis man holder meget af bogen. Til gengæld har jeg endnu ikke set Hoopers version, selv om jeg har den stående på reolen.

    SvarSlet
  3. Well, this photo is from SALEM'S LOT, not from NOSFERATU - but you're right about black and white horror! I grew up with the Universal monsters and the bugs and giant creatures from the 50's - and I still like those movies. I love the modern movies as well but give me a graveyard with rain and lightning in black and white anytime!

    SvarSlet
  4. super cool, thanks for the information

    SvarSlet