lørdag den 13. januar 2007

Ed Wood fra AWE (plus lidt ekstra)

Another World Entertainment føjer en Ed Wood Collection til deres i forvejen omfattende række af udgivelser. Ifølge deres hjemmeside kan det være lidt svært at gennemskue om disse film er forbeholdt det norske marked, men det er i praksis et mindre problem. Ud over PLAN 9 FROM OUTER SPACE på en enkelt disc kommer BRIDE OF THE MONSTER og NIGHT OF THE GHOULS samlet på en disc. Så kan man også glæde sig til GLEN OR GLENDA? og JAIL BAIT på en disc, hvis man er til den slags. Sidst i januar udsender AWE også Roger Cormans komedie LITTLE SHOP OF HORRORS. Midget Entertainment har udsendt en stribe Troma-titler. Nu har AWE de samme titler listet til udgivelse i Norge. Weird... AWE har listet diverse nyheder helt frem til juni måned, men der ser ellers ikke ud til at være mange horror-titler imellem.

4 kommentarer:

  1. Tja, jeg har forlængst købt den amk. The Ed Wood Box, hvor alle filmene er med: Glen or Glenda, Bride of the Monster, Jail Bait, Night of the Ghouls, og Plan 9 from outer space. Alle film er på selvstændige discs. Envidere indeholder boksen en ekstra disc med doku'en The Haunted world of Edward D. Wood, Jr.
    Da jeg købte Plan 9 første gang, var det på engelsk dvd, hvor der også var doku'en Flying saucers over hollywood med på discen. På coveret af den amk. boks står denne ikke nævnt, men lur mig om ikke den er med alligevel, så man får en ekstra film gratis. Boksen er iø i tacky lyserød farve, ganske som Ed ville ha ønske det, ha ha. Jeg ved ikke hvor meget den koster i dag, men da jeg købte min var det fra dvdsoon i Kanada, som jo nu er lukket (dvdsoon, ikke Kanada). Jeg gav så vidt jeg husker 180 kr. eller deromkring. inkl. porto.

    SvarSlet
  2. Jeg spurgte Kenneth Eriksen og han siger, at filmene VIL udkomme i DK, men at det bliver via Mislabel/Midget. Det er i virkeligheden dem, der har købt rettighederne for Norden, og Kenneth & Co. har så købt Norge af dem. Det samme med Troma-filmene.

    SvarSlet
  3. Mange tak for info. Ikke at jeg er den store Ed Wood-fan (hvem er vel det), men hans "største" titler vil jeg gerne have stående. Another World har nu fået opdateret deres hjemmeside med alle covers. De har sandelig travlt.

    SvarSlet
  4. Ok, corrrection time: Jeg har netop hørt, at FLYING SAUCERS OVER HOLLYWOOD alligevel ER med på den danske PLAN 9 FROM OUTER SPACE-disk, så det' jo fedt!!

    SvarSlet