fredag den 30. januar 2009

Hvad sker der lige inde i kraniet på de der marketing-folk?

DVDActive læste jeg om den kommende engelske dvd-udgivelse af gyseren RED SANDS, som er på gaden den 2. marts. Her er coveret: En kvik DVDActive-læser, 'mdk15' fra Finland, bemærker, at forsiden i den grad minder om andre horror-covers. Det er bestemt ikke den store fantasi, der plager folkene bag markedsføringen af disse film:

1 kommentar:

  1. Det er da rart, hvis filmbranchens pr-folk efter et årti med teenageansigter på stribe (pun intended) er blevet trætte af at efterligne "Scream"-plakaten (1996) og har fundet et nyt forbillede - omend ideen med et kranium, der ved nærmere eftersyn ikke er et kranium, kan spores tilbage til møllet med kvindekropskraniet på plakaten til "The Silence of the Lambs" (1991) og derfra endnu længere tilbage, se http://www.johncoulthart.com/feuilleton/2008/04/08/the-skull-beneath-the-skin/.

    SvarSlet