søndag den 18. april 2010

Buffy banker vampyrer

De seneste par uger har vi muntret os med at se første sæson af BUFFY THE VAMPIRE SLAYER, Joss Whedons kult-dyrkede TV-serie. Her møder vi den seje gymnasieelev Buffy Summers, der er den seneste af en lang række af vampyr-dræbere. Hun får hjælp af sin vogter, bibliotikaren Giles, og de to nørdede venner Xander og Willow.

Nu viser det sig, at byen, hvor gymnasiet ligger, er placeret lige over et sted i tid og rum, hvor de overnaturlige kræfter har let ved at trænge ind i vores verden. Derfor er det ikke bare vampyrer, som Buffy og hendes venner skal bekæmpe. Det er ren skæg og ballade og de 12 afsnit er noget ujævne, men bestemt værd at se. Og efter sigende skulle serien for alvor tage fart omkring midt i sæson 2, så der er noget at glæde sig til.

4 kommentarer:

  1. Hah. Jeg husker, at også den gamle Inferno-skribent Steen Schapiro i gamle dage var stor fortaler for Buffy og spinoff-serien Angel. Og jeg vil bestemt give ham medhold; begge serier er ganske fornøjelige! Jeg har faktisk de fleste sæsoner på DVD (men sig det venligst ikke til nogen i splatterklubben; det medfører straks eksklusion!! LOL).

    SvarSlet
  2. Bare rolig... Det bliver mellem dig og mig og Skræk og Rædsels læsere!

    SvarSlet
  3. Pfft! Det ved vi da godt:
    http://gyserblog.blogspot.com/2010/01/gaver-med-masser-af-skrk.html#comments

    SvarSlet
  4. Haha, sandt nok. Nu sidder jeg jo bare ikke og laver en mental bogføring af hver eneste kommentar, jeg efterlader på en blog. Men nuvel, måske jeg allerede nu bør skrive ned næste gang, jeg skal komme med den imbecile vits ;o)
    LOL.

    SvarSlet