mandag den 22. august 2011

FRIGHT NIGHT flopper i bifferne

Craig Gillespies nye udgave af FRIGHT NIGHT havde premiere i USA i denne weekend og det var noget af et flop. Filmen præsterede en omsætning på 8,3 millioner dollar på omkring 4600 lærreder - og med i det tal er endda også forpremiererne torsdag aften. 61 procent af omsætningen kommer fra 3-D-forestillinger af filmen. FRIGHT NIGHT krøb op på en sjetteplads på hitlisten - lige præcis foran FINAL DESTINATION 5, der havde premiere i sidste uge.

Nogle vil måske hævde, at publikum kun gider at se romantiske vampyrfilm med blodsugere, der skinner i sollys, men PRIEST omsatte f.eks. for knap 15 millioner dollar den første weekend. Så det er lidt skidt, at FRIGHT NIGHT ikke sælger bedre. Nu har anmeldelserne heller ikke været helt oppe at ringe, men alligevel... Kilde: Box Office Mojo

1 kommentar:

  1. Det var lidt synd, men i guder, hvor er jeg træt af at næsten alle film jeg gerne vil se i biffen er i 3D. Det er sgu næsten ikke til at bære at sådan en gimick skal blive ved med at være til stede. Anyway, det er dæleme irriterende at publikum, som Søren skriver, er blevet vant til fesne vampyrer der kun har kærlighed i sinde. Heck! det fik jeg nok af med Buffy...! jeg savner en god seriøs morsom old-school vampire flick. Troede at måske Fright Night kunne være det?? men hey, nu må vi se når den lander i Danevang...jeg vil gerne se nogle hugtænder snart!

    SvarSlet