mandag den 8. juli 2013

Læser du danske horror-bøger? Ja, tjah eller nej?

Jeg har i en afstemning spurgt ind til denne blogs læse- og købe-vaner, når det gælder dansk horror-litteratur. 62 læsere havde lyst til at være med, og det gav følgende resultat:
  • Jeg køber og læser så mange danske horror-bøger som muligt: 6 stemmer. 
  • Jeg låner dem på biblioteket: 10 stemmer. 
  • Jeg har læst et par stykker, men har ikke fået gjort mere ved det: 19 stemmer. 
  • Danske horror-bøger er noget bras: 2 stemmer. 
  • Jeg foretrækker at læse udenlandsk horror-litteratur: 11 stemmer. 
  • Jeg gider ikke at læse horror-bøger: 14 stemmer.
Nu er en internet-afstemning som denne kun et tilfældigt øjebliksbillede, men der synes at være mange, der enten regelmæssigt læser eller som på et tidspunkt har stiftet bekendtskab med danske horror-bøger. Så potentialet synes at være til stede, selv om nogle forfattere måske føler, at der ikke ryger så mange eksemplarer over disken.

For mit eget vedkommende, så er det primært mangel på tid, der har indflydelse på hvor mange horror-bøger, jeg får læst - uanset om de er danske eller udenlandske. Og jeg når ikke ret mange. Men det er godt at se, at der er nogle, der holder af genren og støtter litteraturen ... selv om der så også er en gruppe, der ikke vil have noget med horror-bøger at gøre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar