søndag den 23. juli 2017

Det legendariske danske fanzine INFERNO vender tilbage efter 23 år i graven

Blandt de genre-fanzines, der er blevet udgivet i Danmark, så er der en helt særlig aura omkring INFERNO, der udkom i årene 1989 til 1994. Bladet var en videreudvikling af det Randers-baserede TWO-ZONE, og det blev udgivet og redigeret af Peder Pedersen, som også var en ivrig filmmager og eksperimentator ud i special effekternes verden. 11 numre blev det til af INFERNO, og et hav af skribenter fyldte spalterne med anmeldelser, analyser, artikler, interviews og meget andet fra især filmens verden.

Hele den fantastiske genre blev dækket, men horror fyldte en pæn del, og så kunne man endda diske op med et interview med selveste Dario Argento i et af numrene. Bladet var lækkert layoutet, og der var en sand begejstring at spore i spalterne, hvor jeg også i enkelte tilfælde slog mine folder. Og det kommer jeg også til at gøre i det kommende nummer af INFERNO.

Ja, du læste rigtigt. Arbejdet med et 12. og sidste nummer af det legendariske fanzine har stået på i nogle måneder nu. Man er nået langt, lyder meldingen fra redaktionen, men man er ikke helt klar endnu. Men det er fantastiske nyheder, at der stadig er liv i gode gamle INFERNO, og jeg glæder mig til at læse det, når det udkommer. Bliv her på kanalen ... Skræk og Rædsel følger sagen.

2 kommentarer:

  1. Læste i en avis at det er udgivet . Ski' godt men hvor kan det købes i København ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Prøv i Fantask eller Faraos Cigarer.

      Slet