onsdag den 20. juni 2018

Nå, får du købt noget horror?

Ja, men det har ikke været det store på det seneste. I sidste uge var jeg dog i antikvariatet The Booktrader i Skindergade i København, hvor jeg købte tre paperbacks. Selv om han ville have 100 kroner for Richard Mathesons novellesamling SHOCK II, så kan man ikke få nok Richard Matheson - og så var det et super-flot eksemplar fra 1964.

Jeg købte også en antologi, jeg slet ikke kendte til, nemlig THE FAR REACHES OF FEAR, redigeret af legendariske Ramsey Campbell. Den ser ret spændende ud. Og så blev det til bind 6 af Stuart David Schiffs antologi-serie WHISPERS, hvor jeg har et andet bind stående på hylderne et eller andet sted. De to bøger fik jeg for 25,- kr. stykket.

Og i går med posten modtog jeg Narciso Ibáñez Serradors spanske horror-klassiker ¿QUIÉN PUEDE MATAR A UN NIÑO? fra 1976. Internationalt er den blandt andet kendt som WHO CAN KILL A CHILD? og ISLAND OF THE DAMNED. Jeg har aldrig set den, så jeg slog til, da Mondo Macabro annoncerede en limited edition-Blu-ray-udgave. Det var eksemplar nr. 877 ud af 1000, jeg modtog. Der følger en booklet og otte lobby cards i postkort-størrelse med. På et senere tidspunkt vil Mondo Macabro lancere en standard-udgave, så flere kan få fat i filmen - limited edition-udgaven er nemlig udsolgt.

2 kommentarer:

  1. En af mine andre venner købte i går en forfattersigneret førsteudgave af Richard Mathesons "I Am Legend". Den har nok kostet en del mere end 100 kroner.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne jeg bestemt også forestille mig. Så vilde ting har jeg ikke stående og får nok aldrig råd til - men jeg har en bog, der er signeret af Robert Bloch.

      Slet