tirsdag den 22. maj 2007

Sære soundtracks - og en enkelt film

Nåede forbi Accord på Nørrebrogade og Sound Station og TP Musik på Gl. Kongevej i dag, hvor jeg købte en håndfuld aparte ting. I Accord fandt jeg Blue Öyster Cults musik til BAD CHANNELS, efter sigende en af Full Moon mest elendige film - og jeg har heller ikke de store forventninger til musikken. Men det er en sjov cd at have i samlingen. Nede i tilbudskælderen fandt jeg soundtracket til I STILL KNOW WHAT YOU DID LAST SUMMER, et af disse pop-album med kun et enkelt track fra selve scoret (i dette tilfælde af John Frizzell). Det kostede kun 15,- kr., så det snuppede jeg med. I Sound Station købte jeg et andet poppet soundtrack, nemlig RESIDENT EVIL. Her optræder Marilyn Manson med fire tracks, der på coveret er angivet som underlægningsmusik, herunder filmens Main Title. Det er et flot vuggevise-agtigt nummer. Ellers er der tale om forholdsvis rockpræget musik. Endelig købte jeg SAW, der byder på hele ni tracks med Charlie Clousers score. Dagens sidste indkøb var også soundtrack-relateret, idet jeg i TP Musik købte TV-filmen CREATURE, baseret på en roman af Peter (JAWS) Benchley. Sidste år fik jeg fat i soundtracket af John Van Tongeren, og det har gjort mig nysgerrig efter at se filmen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar