onsdag den 26. september 2007

Klar til Projekt THE HOWLING

OK, lad mig se nogle hænder! Hvor mange af jer har set THE HOWLING-filmene? Og jeg mener dem alle sammen. Alle syv! Jeg skal indrømme, at jeg heller ikke har set dem alle endnu, men jeg har faktisk planer om at udsætte mig selv for disse film, der bestemt ikke regnes for at være blandt genrens bedste. Bortset fra Joe Dantes original skulle der være tale om video-slam af værste skuffe. Men nu får vi se. Første del af projektet har været at skaffe filmene hjem, og det er nu lykkedes. Over de kommende uger ryger de én efter én i dvd-maskinen. Jeg føler mig i god form forud for denne prøvelse efter at have trænet med de ni AMITYVILLE-film, så jeg skal nok komme igennem det. Følg med her på kanalen...

7 kommentarer:

  1. Det vil jeg se frem til. Det er en god idé med disse sammenhængende projekter.

    SvarSlet
  2. Ja, og det er ikke det eneste projekt, jeg har kørende, men THE HOWLING er så syret, at jeg lige ville annoncere det.

    SvarSlet
  3. Har selv lige været igennem De Ossorio's fire BLIND DEAD ("Tempelridderne")film og synes de holder fantastisk godt - mit næste projekt er Ulli Lommel's fire SERIAL KILLER film som alle blev optaget inden for et år...

    SvarSlet
  4. Joe Dantes original er et mesterværk. Jeg havde i øvrigt sidste år den fornøjelse at møde Robert Picardo ("Eddie"), da han var i København. 2'eren lider af ubegribeligt dårlige effekter, men er flot klippet, især de uforglemmelige sluttekster. 3'eren løftes af et opfindsomt og begavet manuskript. Opus 4-5-6 er kun for meget hårdt ramte kompletister. Jeg holdt ikke ud til 7'eren.

    SvarSlet
  5. Uha, jeg har vist påtaget mig et temmelig sejt projekt.

    SvarSlet
  6. Jeg har set de første 6. 7'eren er en direct-to-video produktion som jeg ikke har set.
    1'eren er klart den bedste. 2'eren er da rimeligt underholdende og Sybil Danning viser sine ynder frem. 3'eren er overraskende god med sin historie om australske pung-varulve. 4'eren er ufatteligt ringe. 5'eren er med sin vampyr på slottet noget bedre, men ikke fremragende. I 6'eren er serien tilbage i fin form i cirkusmiljø, det er den bedste siden 3'eren.

    SvarSlet
  7. Det lyder ikke helt så slemt som frygtet, men det må komme an på en prøve. Jeg regner med at se 1'eren i næste uge.

    SvarSlet