onsdag den 31. oktober 2007

This is Halloween...

Så er vi endelig nået frem til Halloween, selv om man efterhånden skulle tro, at hele oktober er lig med Halloween. I aften er det den virkelige nytårsaften, hvor sommeren er forbi, og grænsen mellem de døde og de levendes verden flyder sammen. Det er samhain. I vor tid er det blevet til en form for makaber fastelavn, hvor man kan klæde sig ud, skære græskarlygter og se gyserfilm, hvilket er fabelagtigt i sig selv, men jeg holder nu også meget af historierne bag denne ganske særlige aften. Den skal selvfølgelig markeres, og det vil jeg opfordre læserne til også at gøre. Rigtig god Halloween! PS. På billedet ses dette års græskarmand, som vi lavede for et par uger siden, så her i familien har vi egentlig ikke så meget imod, at Halloween varer længe.

3 kommentarer:

  1. ... pumpkins scream in the dead of night! :)

    På denne årstid finder jeg altid min cd med The Nightmare Before Christmas frem.

    SvarSlet
  2. Ja, det er en helt perfekt cd til sådan en aften!

    SvarSlet
  3. Den hørte jeg også i morges, men den ultimative Halloween-cd er nu stadigvæk "Elvira Presents Haunted Hits" (Rhino R2 71492)!

    SvarSlet