lørdag den 17. november 2007

Hvor stor er din horror-samling?

Forfatteren og tegneren Storm P. har sagt: "Statistik er som en gadelygte. Ikke særligt oplysende, men god at støtte sig til". Nu har jeg de seneste par uger haft en afstemning kørende om omfanget af folks horror-samlinger. Det har ikke meget med statistik at gøre, men her er det resultatet af de 64 svar, der kom ind:

Ikke en eneste 7 svar (10%)
1-25 19 svar (29%)
26-100 14 svar (21%)
101-500 16 svar (25%)
501-1000 8 svar (12%)

Egentlig skulle der have to kategorier mere, nemlig "Over 1000" og "Det kommer ikke dig ved", men de faldt ud, da jeg satte afstemningen i gang. I det hele taget er Bloggers afstemningssystem lidt kluntet, men det skulle være muligt at fifle lidt med HTML-koderne. Tallene fordeler sig ganske jævnt og der er ikke de store overraskelser i dem. Tak for svarene.

2 kommentarer:

  1. Egentligt burde der vel også ha været en med "Det aner jeg ikke, min samling er et stort rod og jeg har opgivet at tælle"

    SvarSlet
  2. God pointe, den havde jeg ikke lige tænkt på!

    SvarSlet